kategoriserad i ♥ Diet & Träning, inlägget är kommenterat 0 gånger

LCHF - Dag 2

Idag vart det som sagt kyckling, men blomkålsgratäng :)
Kycklingen grillade jag i min väldigt praktiska elgrill :)
Och gratängen gjorde jag i ugnen.
'
Till gratängen;
Ett blomkålshuvud
2 ägg
3 dl grädde
Riven ost
Salt och peppar.
'
Blomkålshuvudet gick jag lös på, och delade på alla grenar och så kokade jag det tills det var mjukt, så man kunde sticka en gaffel igenom dom.
Hällde av det, och hällde kallt vatten över. Sen delade jag på allt och la i en form.
Sen gjorde jag "smeten".
Knäckte äggen i en skål och hade i grädden, och lite riven ost.
Saltade och pepprade lite lagom, och sen hällde jag det över blomkålen, och sen på med lite riven ost ovanpå.
In i ugnen på 225 grader i ca 10-15 minuter.
'
Till det hade jag en sallad, och kall bea och ett stort glas vatten :)
'
'
'
Det ser gott ut och smakade fantastiskt ! :D
'
'

Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback