kategoriserad i » Mitt liv, inlägget är kommenterat 1 gånger

Den där lyckan som inte kan beskrivas med ord

Jag var som jag sa på intervju igår på Akademiska sjukhuset, tyckte att det kändes bra och allt så, men kunde inte riktigt slappna av, vågade inte hoppas för mycket. Rädd för att bli besviken. Osäkerheten har jag nog haft sedan födseln. More or less.
 
Vaknade upp imorse av ett sms, hihi, gick upp klädde på mig och allt sånt, drack en kaffe tog morgonciggen och pratade i telefon. Satte igång med storstädning här hemma, vet inte vart den energin kom ifrån, but I did.
Dammade väl varenda liten vrå, slet ur sängkläder, tvättade och ja allt sånt som ingår.
Vid 11 snåret fick jag ett samtal från hemligt nummer - brukar inte svara men visste väl att det var något med jobb eller så.
Svarade och mycket riktigt, det var chefen som jag var på intervju hos igår, hon började samtalet med att prata om lön, vilket vi även gjorde igår, ville kolla så att det var okej med mig, och släpper sedan bomben - Jag fick jobbet! :D ÖVERLYCKLIG TJEJ!
Så från och med den 17e mars är jag anställd som undersköterksa på Akademiska sjukhuset och kommer att jobba natt på en kirurg avdelning! :D
Det är helt underbart och jag längtar något enormt efter det, bara att få sätta på mig de där vita kläderna, vissa hatar dem men jag älskar dem. Det är detta jag vill jobba med och det är som en dröm som går i uppfyllelse!
 
 

Comments
Kashaya säger:

Grattis till nya jobbet.=)

Skriven: - Hemsida: http://www.kashayas.se

DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback