kategoriserad i » Inre tankar, ♥ Inside my head, inlägget är kommenterat 8 gånger

Society - What have u done?

Kroppsideal, återigen. Vikt, siffror, mått. Varför är man så besatt av detta egentligen? Jag har läst ett inlägg en tjej gjorde om just siffror, och besattheten i det.
Varför är man besatt av siffror? Är det för att få människors uppmärksamhet, eller är det för att få en bra självkänsla och självrespekt?
Jag kan ärligt säga att jag inte är besatt av siffror, ja jag tränar, men det gör jag inte för att se ut som alla andra gör, jag har aldrig sett ut så, pinnsmal midja med xs i storlek. Det är inte jag.
Men jag tränar för att må bättre, för att JAG ska må bra, känna mig sund, och förbättra min egen hälsa, och självkänsla.
Hur mycket läste ni som var för någon annans skull i den meningen?
Jag gör det för min egen skull, hur egoistiskt det än låter. Men det är min kropp, och hur jag mår går före allt folk påstår att jag är. Visst ord gör ont, men att må dåligt för att man blir sjuk pga alla ideal och hur folk tycker att man ska se ut, det är värre.
'
Jag läste någonstans för ett tag sen, nämner inga namn, att man är fet, observera fet, om en lår går ihop när man står upp. Vad är det för sjuka jävla idiotiska påhitt, idiotiskt.
Vad ger det för budskap till en 14 årig tjej, som för det första inte har växt klart än, och råkar märka att hennes lår går ihop när hon ser sig själv i spegeln, och hon i mina ögon inte ens är i närheten av övervikt, eller liknande.
Vilket budskap ger det henne? Jo det säger att hon är fet och att hon måste banta, och vad leder det till? I de flesta fall antingen Bulimi eller Anorexia, vilket är två allvarliga och farliga sjukdomar.
Fy fan för vissa personer, jag skulle kunna spotta på dom allvarligt talat!
Kroppsideal, återigen. Vikt, siffror, mått. Varför är man så besatt av detta egentligen? Jag har läst ett inlägg en tjej gjorde om just siffror, och besattheten i det.
Varför är man besatt av siffror? Är det för att få människors uppmärksamhet, eller är det för att få en bra självkänsla och självrespekt?
Jag kan ärligt säga att jag inte är besatt av siffror, ja jag tränar, men det gör jag inte för att se ut som alla andra gör, jag har aldrig sett ut så, pinnsmal midja med xs i storlek. Det är inte jag.
Men jag tränar för att må bättre, för att JAG ska må bra, känna mig sund, och förbättra min egen hälsa, och självkänsla.
Hur mycket läste ni som var för någon annans skull i den meningen?
Jag gör det för min egen skull, hur egoistiskt det än låter. Men det är min kropp, och hur jag mår går före allt folk påstår att jag är. Visst ord gör ont, men att må dåligt för att man blir sjuk pga alla ideal och hur folk tycker att man ska se ut, det är värre.

Jag läste någonstans för ett tag sen, nämner inga namn, att man är fet, observera fet, om en lår går ihop när man står upp. Vad är det för sjuka jävla idiotiska påhitt, idiotiskt.
Vad ger det för budskap till en 14 årig tjej, som för det första inte har växt klart än, och råkar märka att hennes lår går ihop när hon ser sig själv i spegeln, och hon i mina ögon inte ens är i närheten av övervikt, eller liknande.
Vilket budskap ger det henne? Jo det säger att hon är fet och att hon måste banta, och vad leder det till? I de flesta fall antingen Bulimi eller Anorexia, vilket är två allvarliga och farliga sjukdomar.
Fy fan för vissa personer, jag skulle kunna spotta på dom allvarligt talat!


Comments
Molly säger:

sv, hih ja!

Om du fick åka vart du ville i världen helt gratis. Vilket land skulle du åka till då?

Skriven: - Hemsida: http://mollyboman.blogg.se/

Johanna säger:

Tack för du röstat :)



Ja, bebismys kan man aldrig få för mycket av.... :)

Skriven: - Hemsida: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

emma janson säger:

Vill du bli utsedd till "dagens blogg"?

det enda du behöver göra är att kommentera: "jag är med" här: http://ejaansoon.blogg.se/2012/march/dag...s-blogg.html#comment

KRAM!

Skriven: - Hemsida: http://ejaansoon.blogg.se/

Evelina säger:

Tack så jättemycket för hjälpen, kika gärna in och kolla vilken klänning det blev ;)

Kramar

Skriven: - Hemsida: http://nattstad.se/evelinahjelte

Johanna säger:

Små människor är underbar, de ger en underbar energi :)



på jobbet idag kom en av våra små fram till mig och lade sina händer på mina kinder och la huvudet på sned och sa du är sjuk..och jag bara ja det är jag..så söött :=

Skriven: - Hemsida: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Thessan säger:

Bra skrivet! ja, det är ett underbart yrke =) fick inte heller solat nåt idag, bara lite genom sjukhusets fönster

Skriven: - Hemsida: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

Johanna säger:

Ja verkligen, det gör mycket....



nej skall väl se om man kan ta sig till sängen, fortfarande sjukt sur

Skriven: - Hemsida: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Deqa säger:

Hej sötnos! Superfin blogg du har. ^^ Det är såhär att jag har dagens blogg och du kanske skulle vilja vara med och kanske just du vinner en fet länk i min blogg ? :D Ansök gärna http://deqasweet.blogg.se/2012/march/dagens-blogggoooo-2.html#comment

Förlåt om du ej gillar sånna här mejl!

Skriven: - Hemsida: http://deqasweet.blogg.se/

DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback