kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 1 gånger

Short day, I'm officially on weekend break

Det vart en kort dag idag, men det gör inte mig något :)
Vi fick titta på en film idag, inte lika lång som den andra, och inte lika långtråkig.
Idag fick vi se Zozo, handlar om hur ett krig i hans hemland tar hans familj ifrån honom, och han blir tvungen att fly till Sverige där hans farmor och farfar bor, och hur han får lära sig svenska och försöka passa in i samhället.
Den var bra, och den grep tag i mig. En och en annan tår rann över för mig, lite diskret sådär.
Vi pratar om migration och det i Människan socialt och kulturellt nu.
Man kan omöjligt sätta sig in och förstå hur personerna känenr sig, och vad dem får gå igenom, ocn när dom väl kommer hit, dom lyckas med det, då blir dom behandlade som en påse nötter.
Sverige idag skrämmer mig, jag skäms nästan.
Vi har det för bra.

Nog om det, jag har helg nu, så vad ska jag göra?
Ja om jag det visste, det finns så mycket jag vill göra, men ja :)
Vad gör ni ? :)


Comments
Johanna säger:

Aldrig fel med korta dagar :)



Ja hoppas få sova bättre inatt...men det tror jag nog :) kram

Skriven: - Hemsida: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback