kategoriserad i » Lyckan, inlägget är kommenterat 6 gånger

Familjen Rickdorff/Carlson

Hej sötisar ! :D
Det är många som har frågat, och det förstår jag, jag hade också frågat. Så jag tänkte klargöra lite för vilka Maya och Lisen är som jag babblar så mycket om, och har så mycket bilder på :D
 
Vi börjar från början, på den tiden jag fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa, det bor två underbara människor granne med mamma och pappa.
Caroline och Thomas.
Thomas lärde jag känna lite tidigare än jag lärde känna Caroline.
Jag och Caroline träffades ordentligt först efter att Maya föddes i Oktober 2006, och vi har lärt känna varandra väldigt bra sen dess, och vi byggde en väldigt stark och nära relation, jag ser Caroline som en syster, en bästa vän och en "extra" mamma, min stöttepelare.
Jag och Thomas, eller Thomp som jag ofta kallar honom, har också en stark relation.
Det är mycket tack vare dom som jag klarade av mycket av allt som har hänt, och allt jag gått igenom, det är dom som fick mig på fötter igen och det är dom som alltid har funnits där för mig.
Jag vet inte vad jag skulle göra utan dom i mitt liv.
Vi ställer upp för varandra, och jag älskar dom båda två lika högt !
 
Så tillbaka till barnen. :)
Maya Rickdorff;
 
 
Maya fyllde 6 år den 26 Oktober iår.
Jag har alltså känt denna lilla filur i 6 år. :)
Hon är en av de finaste personerna i mitt liv, och ett väldigt stor glädjeämne i mitt liv !
Enligt henne själv så är jag hennes bästa kompis, och det är klart att jag är det.
En så liten person med så mycket förstånd, hon förstår allt, mer än man tror. Hon ser direkt på mig om jag är ledsen, och lyckas alltid att få mig glad, även fast jag är gråtfärdig när jag åker dit så har jag träningsvärk i käkarna när jag åker därifrån ! :)
Mycket pga denna lilla filur och mycket pga Mamma Carro :)
Jag älskar Maya som om hon vore min lillasyster, och mycket mer !
En dag utan Maya skulle inte fungera, det är mycket tack vare henne jag andas idag.
Maya är 6 år gammal, och betyder väldigt mycket för mig, jag skulle ärligt talat inte kunna leva utan henne. :love:
 
Lisen Rickdorff;
 
 
Lisen är en söt nybliven 1 åring. :)
Hon kom till världen den 14 November 2010. Lycka i ett litet format, och så mycket kärlek !
Lisen och jag har dock bakomliggande dispyt, när hon vart ungefär 4-6 månader så började hon att avsky mig, och det spelade ingen roll vad jag gjorde hur jag såg ut, om jag log eller skrattade, hon skrek lika mycket när hon såg mig ändå.
Jag vet inte om detta hade att göra med att jag kallade henne "Fjodor" när hon låg i magen, då jag var helt 100% säker på att hon var en pojke, och det kan mycket väl vara så. :)
Men när hon vart lite mognare sådär runt 7-8 månader så ändrade hon uppfattning och vi kom närmre varann, så jag tror att hon förlät mig efter några månaders envishet. :)
Och idag, lyser hon upp som en sol när jag kommer och hälsar på. :) Och det värmer mitt lilla hjärta lika mycket varje gång, hennes storasyster är likadan :)
 
Jag har en svag känsla om att dom älskar mig, iaf lite grann. :D
Men jag älskar dessa två små underverken mer än jag någonsin kommer att kunna beskriva ! :love:
 
Är ni med på noterna nu ? :)
 
En kollage jag gjorde till Maya och familjen, innan Lisen föddes, och när Maya fyllde 5 år;
 
(Kan ni inte se den, säg till isf !)
Trackback