kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

En bra dag hittills :)

Så många läsare men ingen som kommenterar, tråkigt ! :P
Iaf, det gick jätte bra att jobba idag, känns bra att man är saknad iaf :) Gullisar, både pensionärer och arbetskamrater :)
Tiden gick fort tyckte jag, men jag älskade det, skönt att få komma tillbaka lite då och då :)
När man slutade så tog jag en kaffe med Linda och pratade lite, sen vart det hemgång, raceade med en annan på vägen hem, och jag vann, haha, jag med min gamla bil lixx kändes bra. :P Jag kan ja.
Kom hem, drog igång BB på engång, kul haha. Men det är ju inte så långt kvar nu. Ska bli intressant å sen vem som vinner.
Har pluggat lite nu, ska fasiken kunna det här nu. :)
Hypoglucemi - Insulinkänning, lågt blodsocker.
- darrig
- kallsvettig
- hjärtklappning
- blek
- ibland aggressivitet
'
Hyperglucemi - Diabeteskoma, högt blogsocker.
- illamående
- trötthet
- ökad törst
- ökad urinmängd
- slö, aptitförlust
- acetondoft vid utandning
'
Sen komplikationer;
- blodkärlsförändringar
- försämrad känsel, neuropati, fötter och inre organ
- diabetessår, försämrad cirkulation i fötter, svårläkta sår.
'
Behandlingsyfte;
- hålla jämn blodsocker kurva
- kunna leva ett normalt liv
- förebygga senkomlikationer
'
Behandling;
- Kost
- Fysisk aktivitet
- egen vård
- läkemedelsbehandling
'
Förlåt ville vara se hur mycket jag kunde, kan ju självklart mer men det är sånt jag inte är osäker på, detta har jag varit lite osäker på, blandat ihop osv. Men det ska ni gå bra imorn :D
Nej läsa lite till, och ta en cigg och sen lägga sig kanske så man orkar upp och är pigg imorn :)
'
Mår lite bra idag iaf, log lite till och med, fick kanske en liten bekräftelse, tror jag iaf. Hoppas på det, och hoppas på att det här blir bra till slut iaf. :)
'
G'natt !
Puss och Kram !
'

Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback