kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Mån 27, Tis 28, Ons 29, Tors 30 Sept, Fre 1, Lör 2 Okt 2010






Måndag 27 September 2010;


Ja, va uppe med tuppfaen imorse med, eller jag va nog uppe före den jäkeln.
Och kallt som satan var det med måste jag säga, huah, vinterjacka på, ja tack !
Men trots det så va man ju tvungen att åka till jobbet och göra lite nytta.
Kom fram, efter lite mess med Stephan. Drack kaffe och sen satte det hela igång. :)
Och det gick bra, men skönt när man fick gå ut och röka på rasten, efter några timmar.
Sen på det igen. Gick ju hur bra som helst.
Slutade uppe på golvet, som vi så fint säger. Och satte igång med min städning.
När det väl va klart fick jag åka hem. Väldigt trött efter den här dagen och efter mina få timmars sömn.

Åkte iaf hem till Natta och Sara och pratade lite efter jobbet, vart bjuden på mat och pratade lite :)
Fixade lite med Nattas bil, sen åkte hon till hästarna och jag åkte hemåt. Stannade en sväng hos Linda, drack lite kaffe och pratade lite.
Men sen vart det hemåt. Kikade lite på tv, och satt vid datorn.
Hoppade in i duschen lite senare, löjligt skönt va det :) Pratade lite med Stephan och lite andra :)
Kollade lite på tv, packade lite grejer inför morgondagens roadtrip, sen vart det sängen.

Goodbye, and Goodnight !




Tisdag 28 September 2010;

Uppe med den där förbenade tuppfaen idag igen, jobba igen då. Men så är det när man byter för att få vara ledig för en roadtrip :)
Men kallt satan va det, så man ville ju helst inte gå upp ur sängen, men gjorde det iaf. Gjorde mig klar, och så packade jag det sista, bar ut allt i bilen och sen bar det av till jobbet.
Messade lite med Stephan på vägen till jobbet, och så pratade jag med pappa med :)
Vinkade åt karln där han stog och såg glad ut. Sen började arbetet :)
Gick fin fint, skönt med rast efter några timmar och få något i magen :)
Sen upp och förtsätta. :)
Slutade kl.15, sen ner och raceade lite, och sen bar det av mot Natta, kom dit parkerade min bil, slängde in min väska i hennes bil, sen började vå roadtrip ! :D
Stannade och köpte dricka och cigg bara :D

Hade en rätt så lång resa framför oss, men vi hade hur kul som helst ! :D
Hade allsång, och sjöng för fulla muggar, skrattade och ja, det va kul att få göra något annat för engångsskull, komma bort.

 

Det va en trevlig resa, och så jätte lång tid tog det inte tycker jag, vi hade iofs väldigt kul :)
Jag messade lite med Stephan under resan. :)

Sången och skratten gjorde resan ! :D
Till slut kom vi fram till Örebro, men va lite vilsna dock, men stolt som hon är så ringer hon inte och frågar vart vi ska utan stannar vid en informationsskylt, för att hitta vägen själv.
Men det höll inte så länge, för Jocke ringde och sa vart vi skulle åka.
Och till slut så kom vi iaf fram, till hans jobb i Kumla. Och så åkte vi till sibylla för att äta.
Efter maten åkte vi och köpte kaffe. Sen rullade vi mot Örebro, för att lasta lastbilen och släpet.
Drack kaffe och rökte under tiden, och pratade med en annan chaufför där. :)
Efter att släpet och bilen blivit lastad, så rullade vi mot Stockholm.
Men allsång och skratt, vi hade en vaken natt framför oss. :D
Men vi hade åandra sidan väldigt kul ! Skrattattacker, massa sång, och många mil ! :D
Det va länge sen jag skrattade så där mycket. Vart mer kaffe i Stockholm.

Och ja, skulle jag skriva ner allt vi gjorde, så skulle jag få skriva i flera dagar. :) Men kul som satan hade vi !
Och Jocke hade nog kul åt mig och Natta som va en aning övertrötta, kan man säga. :)


På vägen hem, några timmar senare, så somnade Natta när vi lämnade Stockholm. :)
Jag kämpade med att hålla mig vaken. Lyssnade på musik, och sjöng lite.
När vi väl kom till Örebro, lämnade vi släpet. Sen åkte vi mot Kumla.
Vi fick skrapa rutor när vi kom dit, för rackarns kallt va det. Vilken tur att jag tog med min vinterjackan.
När vi väl satt oss i bilarna, så bar det av mot Laxå. Kom dit efter en stund i bilen.
Hälsade på en glad Rocko, och sen vart det sängen, väldigt trött.

Goodbye, and Goodnight !




Onsdags 29 September 2010;

Vart väckt av Rocko och Natta där mot eftermiddagen, gick väl upp efter ett tag, tog en cigg. Och vaknade till lite.
Natta och Jocke åkte och handlade lite, och jag hoppade in i duschen.
Messade med Stephan.
Dom kom hem och vi började laga lite mat. Vart grillat idag, med pommes och bea. :)
Massa mums, drack en xider innan maten, och under maten. :)
Kikade på en film medans vi åt med, Drag me to hell. Den va rätt bra, men lite snuskig ibland, :P
Men vi kollade klart på den, vi vaxade ryggen på Jocke med, haha, det va ganska kul :) Haha, men tror inte att han tyckte att det va lika roligt. :P sen gick jag upp och fixade lite innan det var dags att åka.
Hörde andra världskriget nere i vardagsrummet medans jag va där uppe. :P haha, men mycket skratt med.
Och en skällande hund. :D

Men klockan närmade sig, och det var dags att åka mot Kumla. Och hoppa in i lastbilen för att sedan åka till Shell och köpa kaffe, och annan färdkost.
Sen bar det av mot Örebro för att lasta igen, stod där ett tag och sen rullade vi mot Stockholm.
Jag satt lite på Facebook i mobilen, messade med Stephan, och med Tant. :)
När vi kom fram till Södertälje så tankade vi, jag och Natta passade på att kissa lite med.
Pratade med Tant i telefon ett tag med :)
Och färden fortsatte, skratt, massa sång och massa trevligt. Tills vi vart stoppade av trafikpolisen, tunga gruppen och vart ståendes där ett tag. Vilket vi inte hade tid med. Och det slutade inte så jätte lyckat heller men kunde ha gått värre. Det va ju inte bara en lastbil dom stannade heller. Typ alla. :P
Iaf efter ett tag fick vi åka. Och lite bråttom va det. Men det gick bra.
Massa skratt vart det iaf under den här natten med. Och massa sång. :)

Och lilla fröken lyckades somna på vägen hem den här gången med. :)
Och vi va vakna. Satt på Facebook på vägen hem med, messade lite med folk.

Efter någon timme så kom vi fram till Kumla. Och så fick man sätta sig i bilen för att sedan åka hem till Jocke, och lägga sig i sängen, och äntligen få sova lite.

Goodbye, and Goodnight !




Torsdag 30 September 2010;

Vaknade rätt sent på eftermiddagen idag. Men skönt att få sova lite när man varit uppe två nätter och åkte med å jobbat. :)
Natta och Jocke lagade lite mat, och så drack jag lite kaffe innan maten.
Vi kikade på film när vi åt, Snuten i varuhuset, hur kul som helst :D
Messade lite med Stephan gjorde jag med.
Kollade klart på filmen. Sen packade man iordning lite, så man fick med sig alla saker.
Pratade lite och busade med Rocko :)

Sen va det dags att rulla. Så vi satte oss i bilarna och rullade mot Kumla, där Jocke hämtade lastbilen, sen åkte vi mot Shell och köpte kaffe. Och sen började min och Nattas roadtrip hem.
Gick bra och smidigt. Messade med Stephan när vi va i Västerås.
Stannade i hummelsta och kissa, sen vart det stopp i Ramstalund, för att träffa Stephan en sväng.
Sen åkte vi hem till Natta, jag hämtade min bil och så for jag hem.

Messade med Stephan, och satt på msn när jag kom hem, satt på Facebook och kika läget.
Kikade lite på film och sådär. Men det vart sängen ganska snabbt, trött och så återvänder man till jobbet imorn.

Goodbye, and Goodnight !




Fredag 1 Oktober 2010;

Ojah, uppe med den där ökända tuppen nu igen, haha, motvilligt med. Men vad gör man.
Jobba jobba jobba. Men kul samtidigt, kan ju inte va ledig för länge. :)
Drack lite kaffe när jag kom dit, sen startade arbetet :D Och det gick bra.
Gick av golvet kl.13, sen började jag städa. Fick sluta helt kl.16.
Åkte hem. Tog det lugnt en stund, kollade på tv. Pratade lite med mr.Handsome :)
Sen vart det ett skutt in i duschen, vilket va väldigt skönt.
Pratade lite med folk på msn, lyssnade lite på musik, och sen lagade jag lite mat.
Pratade i telefon en stund med Thomp som va lite pratglad :)
Åt lite, och kikade på film :) Tröttnar inte på den filmen heller :)
Vart några filmer innan jag kröp i säng, väldigt trött efter arbetsdagen och ännu en stod på tur. :)

Goodbye, and Goodnight !




Lördag 2 Oktober 2010;


Uppe med tuppen idag igen, eller kändes som att det va innan. :P
Gjorde mig iordning och sen va det dags att röra sig mot jobbet, fick skrapa rutor, vilket va mindre roligt, och väldigt kallt, brr !
Men fick göra det iaf, kom fram till jobbet, rökte innan jag gick in. Sen satte det hela igång. :)
Gick bra, men lite segt, trött och jäklig. :)

Rasten satt fint, med lite mat, och cigg. :)
På igen, och göra sista timmarna. :) Går så bra ibland.
Pratade med pappa, bestämde att han och jag ska in till stan imorn och handla lite. Och så ska han kika lite på min bil. :)

Klockan vart halv fyra och jag fick åka hem, åkte till vallby för att handla, träffade Helena och hennes karl där, pratade en stund. Sen handlade jag lite, och så tankade jag.
Och efter det åkte jag hem.

Kom hem, kollade ltie tv, och startade sen lite musik. :) Diskade undan lite grann, och åt lite.
Slog igång en film, igen. Kollade på den. Och inväntade min lördags dejt :)

Som kom runt 20 tiden, :) Fröken L :)
Vi hade trevligt, lyssnade på musik och la in lite musik på hennes mp3a, och ja, jag lyckades iaf, för jag är ju teknisk som jag så fint fick höra :)

Hon bjöd på en cider eller två :) Bara pratade om massa saker, ja, det var en väldigt trevlig kväll måste jag säga.
Måste lätt göras om. :)  Vi va ut en sväng, kikade in på Roma med, sen gick vi en liten promenad.
Och pratade lite till.
Nu har hon precis gått hem. Och jag sitter här och skriver lite och lyssnar på lite musik och ska snart krypa i säng.
Imorn ska jag och min älskade pappa åka och handla lite mat, och så ska han väl kika på min bil en sväng med. :)

Men först så har jag ju sovmorgon imorn vilket är väldigt skönt ! :D


Nej nu kryper jag ner, :)


Goodbye, and Goodnight !


Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback