kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Fre 5, Lör 6, Sön 7 & Mån 8 November 2010




Fredag 5 November 2010;

Jobb jobb jobb, lovely :) Dag 7 av 10.

Gick upp tidigt idag med, lite trött och lite slut. Men upp gick jag, och klädde på mig, gjorde mig iordning, tog mediciner och sen var det dags att åka till jobbet. :)
Kom dit, fixade med mitt i köket, dagen gick rätt fort som vanligt. Skönt.

Ringde och kollade med Carro om Fjodor velat kika ut, men nej det hade han inte, rackarns unge. :)

Fick sluta efter min dag, åkte hemåt, handlade lite i Alunda, sen fortsatte jag hemåt, satte mig i soffan och tog det lugnt, kollade lite face och kikade på tv.
Sen fick jag för mig att baka lite, så gjorde det. Kul, va ett tag sen man bakade. :)
Vart en Coccoskaka, nom nom. :)

När kakan var färdig så vart det dags att laga lite mat. Vart kyckling, ris och currysås, ännu mer nom nom.

Pratade med systeryster en sväng, och hon skulle eventuellt, kika förbi senare, med Jocke och Rocco.
Hon skulle kolla med Jocke och så, dom skulle käka innan med.

Så jag tog det lugnt efter maten, sen vart det lite diskdags, och det är ju så jävla ruuuuuligt. Not !

Slog mig ner i soffan en sväng, fick ett sms från lillasyster, och kikade vidare på tvn.

Sen efter ett tag så ringde det på dörren. :) Då kom Natta, Jocke och Rocco, vi fikade lite. Och pratade.
Sen vart det film, med popcorn. Vi kikade på The Grudge 3, för Natta hade inte sett den ;P

Lite lätt rädd va hon under filmen, men det va bara kul :)
Efter filmen, pratade vi lite till, och sen var det dags för dom att röra sig hemåt.
Så dom åkte och jag satt upp en liten stund till sen gick jag och la mig i min sköna säng för några ynka timmars sömn.

Goodbye, and Goodnight !




Lördag 6 November 2010;

Yes, underbara morgon, älskar kylan, eller inte ! Sarkastisk är jag med, haha ! :P
Men men, va bara att kliva upp, och massa minusgrader va det, eller jag iaf några.
Kallt satan, burr, klädde på mig, gjorde mig iordning, och så åkte jag och hämtade upp en arbetskamrat, och sen vidare mot jobbet, drack kaffe och så satte arbetet igång.

Gick hur bra som helst, sen vart det rast, åt lite och rökte och så.
Sen hände det lite tråkiga saker, men det gick väl så bra det kunde gå iaf.

Fick sluta kl.14 iaf, åkte då ut till Kölinge och hälsade på, och sen till Natta och Sara, vart bjuden på mat, Jocke och Rocco va där med :)
Vi pratade och dom duschade och gjorde sig iordning, och jag fixade iordning en pumpa till festen :)
Vart nöjd med den. Dom skulle ju ha Halloween fest, och dom klädde ut sig, Natta vart militärtjej, Jocke vart typ död, tanken va vampyr från början, men det blidde död Jocke ist, men vita linser, haha, Sara va Polis. :P
Och det ramlade in folk lite då och då, Erik va Hölken, haha riktigt söt. :P

 

Men det va kul, den lilla stund jag va där, men tråkigt att man skulle jobba. Men that's life. :)
Alla andra hade kul iaf.

Jag åkte hem, kom hem, kollade lite på datorn, och så kollade jag lite tv. Messade lite med Bus. Sen kröp jag ner i sängen.

Goodbye, and Goodnight !




Söndag 7 November 2010;

Yes, favorit i repris idag med då, upp tidigt, i denna härliga kyla, hmn..
Klädde på mig, gjorde mig iordning, tog mediciner, det vanligt liksom. Drack en kopp kaffe, och sen var det bara att gå ut och starta bilen och skrapa rutor.
Hämtade upp min kollega och sen bar det av mot jobbet, drack kaffe på jobbet, och sen satte arbetet igång.
Trött och sliten, men det gick bra ändå :)

Fick beröm från högsta hönset efter min lilla isatts igår, känns ju skönt att höra, och roligt. :) Gick lite med näsan i vädret efter det, tror jag :D

Tog min rast på eftermiddagen, åkte till Vallby, träffade mormor där, hon skulle ut och hälsa på mamma, och så har storasyster och systerdotter varit hos dom och hälsat på. Vi pratade en stund, sen sprang jag in och köpte lite mat, och sen tillbaka till jobbet, åt lite och tog det lugnt en stund, väldigt skönt.

Sen var det bara på det igen. Jobba någora timmar till och sen fick man åka hem, äntligen.
Kom hem, hade ingen stor lust att laga någon mat, så satte mig i soffan och kopplade av en stund.
Kollade datorn och sådär, sen vart det sängen.

Goodbye, and Goodnight !




Måndag 8 November 2010;

Ja, dags igen, sista dagen nu, sen ledig en dag, skönt !

Upp, klädde på mig, ja den vanligt morgon proceduren liksom, gjorde mig klar, och tog medicener, och drack en kopp kaffe och rökte lite.
Sen ut och skrapa lite rutor, och sen fara mot jobbet, drack en kopp kaffe och sen startade det hela. Och det gick ju bra som vanligt :)

Gick på rast, rökte lite och drack mer kaffe. Sen jobba någon timme till :)
Men trött som fasen va jag, helt slut i kroppen, och alldeles seg liksom. Inte bra, att jobba så många dagar på raken, haha, man känner sig lite halv groggy. :P

Men det gick ju bra iaf, efter jobbet, så åkte jag ut till Kölinge. Träffade mormor och mamma, sen träffade jag Carro och Maya med, och ingen bebis än, :(  men hoppas att Fjodor vill kika ut snart. :)
Busade lite med Maya, och hämtade vatten åt dom hos mamma, för vattnet hade frusit.
Thomp kom hem tidigare, och fixade lite. Jag busade en stund till med Mays, men sen var det dags att gå hem till mamma igen, och prata lite med henne och mormor. :)

Efter någon timme var det dags att röra sig hem mot Gimo, trött som tusan, kom hem, lagade lite mat, kollade på tv, och uppdaterade mig på face. :)
Pratade lite med folk på msn, och så pratade jag med min älskade Taantyy med <3

Och nu sitter jag här, har uppdaterat bloggen som ni kanske ser. :)
Men nu blir det nog snart sängen, trött som faaaen, och jag är ledig imorn, skönt med sovmorgon och få sova lite :D Äntligen !

Goodbye, and Goodnight !


Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback