kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

29 Juni - 9 Juli 2010



Tisdag 29 Juni;

Vaknade av värmen den morgonen, och Tant hade kommit hem hon me, efter att ha lämnat Wille på dagis och sådär, men hon kände sig inte så jätte kry så hon sov ett tag till. Men båda vaknade till liv där efter ett tag.
Gick ut i solen ett tag och tog en cigg och pratade lite, gjorde lite kaffe.
Sen drack vi lite kaffe och plaska lite i poolen, väldigt varmt va det ute iaf, men man kunde inte heller låta bli att va ute :P
Men jag stod och plaska lite i Wille lilla pool till och från, och det svalkade lite grann iaf :)

Men klockan närmade sig jobb dags, så jag gjorde mig klar för att åka, och Tant åkte iväg hon med.

Kom till jobbet, gjorde mina timmar och det var väldigt varmt, uscha !
Men det gick, jag överlevde, och så fick jag sluta.

Åkte hem till tant och så kollade vi lite på film och sådär :)
Pratade, och hade massa skoj !

Men klockan vart mycket och jag hade ju bytt tur så jag skulle jobba dag imorn ist för kväll, så det va dags att sova lite. :)

Vi gick och la oss, och sa godnatt !

Goodbye, and Goodnight !




Onsdag 30 Juni;

Jag ångrade ganska snabbt att jag hade bytt tur när klockan ringde, :P
Men det va bara att gå upp det, gjorde mig klar, drack lite kaffe, och sen åkte jag mot jobbet.
Kom dit, och satte igång :)
Och allt gick bra, lite varmt va det bara :P

Fick sluta och åkte hem till Tant. :)
Busa massa i värmen och tog det lugnt :)

Skönt att få vara ledig imorn nu, och bara njuta och slippa åka till jobbet och slita i värmen. :P
Vi hämtade lillbus och så mös vi massa :)

Pratade lite med Linda i telefon, och så pratade jag med Vicky, angående Tyson, skulle va hundvakt till honom imorn och på fredag :)
Och lämna honom på dagiset innan jag åker till jobbet :)

Vi va mest hemma och tog det lugnt idag, drack kaffe, lagade mat och busade med Wille :)
Vi mös lite och så lekte vi utklädnad, eller Wille gjorde det iaf :) Han tog ett av mammas linnen och ville ha det på sig, så sööt så :) Och mysa skulle han göra med :)

Kikade lite på tv, och drack lite mer kaffe och bara va.
Sen satt vi lite vid datorn, och Tant pluggade lite :)

Sen vart det sängen ganska snart, båda trötta av värmen, och Wille vakna lite tittsomtätt, men han sov lugnt när mamma kom och la sig.

Goodbye, and Goodnight !




Torsdag 1 Juli;

Yes uppe rätt tidigt idag, vart väckt av Tant och Wille idag, och kände att kaffet var klart, det luktade så gott :)
Så gick upp och klädde på mig, och gick ner och busade lite innan det var dags att lämna Wille på dagis, och dags för oss att åka till Stenhagen och hämta Tyson :)

Tant kom tillbaka från Sävja och vi åkte iväg, Tyson fick ett kärt återseende, han vart glad över att se mig igen, och han vart glad när han träffa Tant med :)
Vi gick in, och hälsade på kängruu Diwa med, och drack lite kaffe, och prata lite.
Fick med mig lite saker till Tyson, och så åkte vi för att lämna Diwa på dagis, och så släppte vi av Vicky på stan, och sen åkte jag och Tant och köpte brunch, och sen ut till gamlis med Tyson, och lät honom gå på långlinan lite :) Och det gick ju bra, lite läskigt va det att gå ut på bryggan men det gick efter ett tag :)

Efter det så åkte vi runt lite, och handlade lite. Tyson stannade så fint i bilen, :) han va jätte duktig :)

Sen rullade klockan på och det va dags att åka och hämta Wille på dagis :)
Så vi gjorde det, och så fick Wille träffa Tyson, och det gick jätte bra, dom va jätte söta :)
Wille kramade Tyson och mös lite :)

Vi åt lite mat, och tog det lite lugnt :) Tyson va glad, och Wille va glad :)

Det vart dags för Wille att krypa i säng, och så va vi ute lite med Tyson och han fick busa med en pinne, och så.
Sen vart klockan lite mycket och det va dags för mig att åka hemåt med Tyson. :)

Kom hem, gick en promenad och sen hem och kollade datorn lite och sen gick vi och la oss :)

Goodbye, and Goodnight !




Fredag 2 Juli;

Fick en liten sovmorgon idag, och vart inte väckt av Ty, han är en liten sömntuta.
Han fick mat och jag drack lite kaffe, sen gick vi ut på en liten promenad.
Sen hem, och jag gjorde mig iordning, och redo för att åka till dagis. För sen skulle jag jobba lite. :)

Det gick bra att lämna lillkillen på dagis, och allt sånt. Kom till jobbet lite tidigare idag, men det gör inget, drack lite kaffe och åt lite sallad innan det satte igång :)

Det va ganska varmt att jobba nu, men det gick bra ändå.
När jag äntligen fick sluta så åkte jag hemåt, messa lite med Bus under dagen med, han jobbade och stod i, i värmen han med :)

Kom hem, hoppade in i duschen och laddade för att jobba dag imorn.

Goodbye, and Goodnight !




Lördag 3 Juli;

Uppe tidigt idag, eftersom att jobb stod på schemat.
Varmt redan kl.6 på morgonen det är ju sjukt :P
Men men, det va bara att pina sig igenom det, haha :P

Varmt vart det, men det gick bra ändå :)

Messade och pratade lite med Bus under dagen, hade planer på att leka lite efter jobbet och så.
Men jag slutade innan han gjorde det, så jag åkte ut till mamma och pappa i värmen och slängde mig i poolen där hemma, och skojja inte att det va jätte skönt ! Svalka sig lite, och bara må bra :)
Fick till och med i mamma och pappa i poolen, så det va trevligt haha !
Mamma och jag hade lite skojj med badringen, haha. Pratade lite med Bus med, och bestämde att jag skulle åka och hämta honom och så skulle vi hitta på lite bus. :)

Så bytte om och sådär, sen for jag till Rasbo, lämna cigg hos Natta och Sara och sen hämta jag upp Bus och så åkte vi till dom igen, bestämde oss för att åka till Fjällnora, och det gjorde vi.
Kom dit och satt där ett tag, och bara njöt, tanken va att vi skulle bada men det vart inte så :P
För Bus hade inga badkläder och vi va inte så sugna längre. :P

Så vi åkte hem till Sara igen, drog fram kubbet och satte på lite musik, och så lirade vi lite kubb. :)
Jag och Bus, mot Natta och Sara, och jag och Bus vann två gånger, och dom vart dåliga förlorare :P haha !
Dom drack lite öl, och så spelade vi lite kort, vart vänd tia för hela slanten :)

Sen vart klockan mycket och det va dags för mig och Bus att åka hemåt, så åkte och släppte av honom i frötuna och så åkte jag hem till Gimo och slängde mig i säng, för att ladda inför sista jobbdagen innan semestern :)

Goodbye, and Goodnight !




Söndag 4 Juli;

Yes, oerhört laddad för att jobba hela dagen idag, Not !
Men så vart det, jobba mellan 7-21, men det va också sista arbetsdagen innan semestern. :) Love it !

Förrutom att det va så rackarns jäkla varmt så gick det bra att jobba, :)
Men det va skönt att få gå på rast där mitt i allt och försvinna ett tag, lägga sig i hammocken på jobbet och bara koppla av lite, röka och dricka massa vatten :)

Men sen var det dags att gå upp igen, påt igen bara ! :P
Men det gick bra, trots värmen, och trots tröttheten, vi klarade det ganska bra, jag och min arbetskamrat som oxå jobbat sen 7 imorse :)

Men tröttheten kröp sig på ännu mer där mot kvällen, men allt gick ändå. :)
Men väldigt skönt att få sluta när man väl fick det, och åka hem, och känna att man hade semester ! :D
Pratade lite med Tobbe under kvällen, och vi bestämde att vi skulle åka och bada imorn på eftermiddagen :)
Och jag skulle in och väcka honom :P

Men åkte hemåt, och va helt slut. Så kröp i sägn på engång, och njöt lite för mig själv :)

Goodbye, and Goodnight !




Måndag 5 Juli;

SEMESTER !! :D

Älskart, nu har jag verkligen semester, känslan av att slippa kliva upp innan kl.6 på dagarna är helt underbart, och slippa åka till jobbet och slita i värmen, helt underbart ! :D
Min första semester på 3 år, så jag njuter :D

Gick upp där iaf, tog en dusch, klädde på mig, och så åkte jag hem till Linda en sväng, fikade lite där, och prata :)
Sen åkte jag in till stan och väckte Tobbe, haha, älskar att väcka folk, och så packade vi ihop lite och åkte till fjällis och bada :) Det va riktigt skönt i vattnet när man väl kom i :)
Vi låg i och plaskade ett tag, och så åkte vi hemåt sen, köpte lite mat och pratade lite, sen vart klockan mycket, och Tobbe skulle åka till jobbet och jag för att hämta Tyson :)

Åkte in till stan och hämta upp Vicky först, och så åkte vi till Stenhagen.
Träffa Tyson igen och han va lika glad nu som innan :) Vi drack lite kaffe och pratade lite, och Tyson gosade lite.
Sen var det dags att åka hemåt, vi kom hem, och Ty valde sin plats i soffan.
Och så tittade vi på film och bara mös lite.

Jag kollade Face och så gick vi en promenad.
Sen vart det sängen för oss båda.

Goodbye, and Goodnight !




Tisdag 6 Juli;

Det vart en lugn dag idag, va mest hemma och tog det lugnt, tog lite promenader och sådär. :)
Pratade med Linda, och så kom hon över och drack lite kaffe. Och så gick vi ut och mötte Simona som kom hon med.
Sen lagade vi lite mat, vart grillat, gjorde grillspett och det vart hur gott som helst :)
Sen pratade vi lite och drack lite mer kaffe.
Sen bar vi ner lite grejer från min garderob ner till förrådet, för att få bort lite saker, och få lite bättre plats inne i min lill garderob. :P
Och det gick bra. :)

Sen gick jag ut en sväng med Tyson, och Linda och Simona åkte hemåt. :)
Ty och jag kom hem, och jag kollade datorn lite, och Ty somnade som en liten gris och snarkade gott :)

Sen gick jag också och la mig.

Goodbye, and Goodnight !





Onsdag 7 Juli;

Sovmorgon idag med, har en otroligt sovsjuk hund, men gick upp, och så fick han lite frukost och jag drack lite kaffe och tog en cigg :)
Sen gick vi ut på en promenad i värmen, vilket va väldigt vaaarmt :P
Kom hem, lyssnade på lite musik och njöt lite bara :D

Pratade med Linda med, och så åkte vi och bada lite i värmen, vilket va väldigt skönt må jag säga :)
Efter det så åkte jag hem, duschade och så åkte jag och Ty med ut till Öregrund och grillade lite. :)
Hade väldigt trevligt :) Och Tyson va glad.

Skulle ha agerat fyllechaffis, åt min syster och Sara, men när jag väl kom till Gimo och ringde så fick jag inget svar. Dom sov redan, och då vart jag lite irriterad, för då hade dom ju kunnat sagt att dom redan va hemma så hade jag vetat det liksom, men men.
Gick på prommis med Ty, och pratade lite i telefon med Tobbe. Haha, natt samtal, alltid lika roligt. Speciellt när man är lite övertrött :P

Pratade med honom någon timme, och sen gick jag och la mig.

Goodbye, and Goodnight !




Torsdag 8 Juli;

GRATTIS NATTA PÅ 21 ÅRS DAGEN ! :D

Yes, lillasyster fyller år idag, skrev grattis på face, och sen ringde jag henne när jag va ute på promenad med Ty, och sjöng lite för henne med min otroliga skönsång :P
Men skulle åka förbi senare och gratta henne :)

Kollade datorn lite och åt lite frulle, sen åkte jag förbi Linda med Ty, och pratade en sväng med henne och Roger. :)
Men sen åkte jag förbi Natta och Sara och fikade lite, och pratade :)
Va där ett tag, men sen åkte jag hemåt.

Prata med Linda, och så skulle vi åka och bada lite, så tog Ty med mig och så åkte vi ner till Dammen så där mitt i natten :P
De va redan några där, så vi hälsade på dom, och Tyson vart glad. Sen släppte jag lös vilddjuret, och han sprang kan jag säga. :P haha ! Lillkillen, och ner i vattnet, ut på bryggan, drog en vända på gräsmattan, ner i vattnet och så om och om igen, han hade roligt :)
Men han va duktig med, lyssnade på inkallning, eller invissling som det kanske heter :)
Så hade vi en liten mysstund på bryggan, pratade lite och så åkte vi hemåt.

Jag och lillkillen gick in, och han däckade i soffan på en gång, och jag inte långt därifrån :)
Kollade face först och la  mig sen.

Goodbye, and Goodnight !





Fredag 9 Juli;

VILA I FRID B, JAG SAKNAR DIG !

Jo, idag är det 11 års dag, och jag önskar varje år att den här dagen inte ska komma, men det fortsätter komma, och det blir inte enklare med åren, det blir det inte. =/
Jag saknar dig lika mycket nu, som jag gjorde då. :(
Och det gör fortfarande ont i mig..

Gjorde inte så jätte mycket där på morgonen, gick ut en sväng med Tyson, pratade med Linda.
Städade hela lägenheten, så att det vart rent och snyggt :)
Sen gick jag ner till Ica och handlade lite, köpte rosor och gravljus, och ett kort jag skulle skriva lite i.
Sen drack jag lite kaffe och skrev brevet till B, och det var svårt att hålla tillbaka tårarna när jag skrev.

9/7-10

"Björn Lidén !

Nu har det gått 11 år sen Du lämnade oss, 11 år precis på dagen.
Och även nu 11 år senare är smärtan och saknaden lika stor.
Och det enda jag önskar varje dag är att Du ska komma tillbaka till oss.
Jag brukar tänka på alla minnen vi har med Dig, ofta.
Vi har inte glömt Dig, och jag hoppas att Du kommer ihåg mig.
Jag har blivit en stor tjej nu :)

Du försvann ifrån oss alldeles för snabbt, jag hann inte med.
Men jag vet att Du och jag kommer att ses igen.
En dag kommer vi alla upp till Dig.
Till den dagen så kommer jag alltid att ha Dig i mina tankar,
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta,
och jag kommer att minnas Dig,
som den vackra person Du alltid var !

Av himlens alla stjärnor så är det alltid en som lyser starkare,
och jag vet att det är Du !

Vila i frid, sov gott !

Jag saknar Dig obeskrivligt mycket !

Puss och Kram

Mikaela"


Sen packade jag ner lite saker och så åkte jag till Linda, vi gjorde lite kaffe, och så åkte vi mot sthlm.
Hade gpsen och hoppades på att allt skulle gå bra. :)

Men nej, vi åkte fel flera gånger, sen lessnade jag och ringde Tobbe, och efter det så kom vi äntligen rätt, vi hade bara fel adress jämt :P
Väl framme så vart vi överraskade av vatten spridare, haha ! Så fick springa lite. :P
När vi väl kom fram till graven, så tände jag ljusen, och så satte jag roserna i vatten, och så stod vi där ett tag.
Jag tog lite bilder på graven, och så pratade vi lite.
Stod där ett bra tag.

Men sen rörde vi oss hem, drack lite mer kaffe, på väg tillbaka till Uppsala, så ringde Thomp, och han ville ha skjuts hem kl.3 och vi va ju på väg till Uppsala så det kunde vi göra. :)
Kom till Uppsala, träffade Tobbe och Elin en sväng, och sen åkte vi till flustret och hämtade upp Thomp.
Åkte förbi shell och handlade lite, och sen åkte vi ut till Kölinge, lämnade av Thomp och sen åkte vi mot Alunda, släppte av Linda och så åkte jag och Ty hem :)

Somna ganska snabbt, trötta och utslagna.

Goodbye, and Goodnight !





Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback