kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

10 Juli - 17 Juli 2010



Lördag 10 Juli;

Jobbig dag idag, fick stora problem med astman nu på morgonen, inge kul alls, och det tog ett bra tag innan den gav med sig, och jag kunde andas igen. =/
Så vart bara hemma för att kurera mig lite, och komma tillbaka lite med lungvärken och allt sånt.
Va ute med Ty en sväng, så han fick göra sina behov och allt sånt :)

Sen hem igen, och utslagna vart vi båda två. Ty somnade på golvet, och jag la mig och kika på tv i soffan, och tog det lugnt bara.
Pratade lite i telefon och sådär. Sen kom Linda förbi utanför, och jag gick ner med Tyson för han vart alldeles uppspelt. :)
Satt ute och pratade lite och rökte ett tag, sen gick jag och Tyson in, och jag pratade lite i telefon, och sådär.
Va ut till Dammen en sväng med Linda, men va bara där ett tag.

Sen hem, kollade på film, med lite sällskap. :)
Gick ut en sväng med Tyson, och sen gick jag och la mig. :)

Goodbye, and Goodnight !




Söndag 11 Juli;

Vaknade rätt sent idag, gick upp gav Ty lite mat, och sen gick vi ut en sväng. :)

Kom hem igen, åt lite frukost/lunch och så pratade jag lite med Bus.
Och så gjorde jag mig klar, duschade och sådär. Sen åkte jag och Tyson ut tull Läby och hälsade på Bus lite :)
Ty skällde lite först men sen när han fick gå fram och hälsa på Bus så vart dom kompisar :)
Vi busade lite, och kastade lite pinnar och så till Ty, och han va glad. :)
Dom gosade lite och sådär, verkade som att dom hade väldigt trevligt :)

Va där ett tag, sen rörde jag mig hemåt, lagade lite mat.
Gav Ty mat, och sen va vi ut på en kvällsprommis :)

Kom hem, kollade på film, satt vid datorn och sen gick vi och la oss, jag och Ty.

Goodbye, and Goodnight !




Måndag 12 Juli;

Yes, nu har jag haft en veckas semester redan, tragiskt snart är det dags att gå tillbaka till arbetet. Suck :P

Och ännu en morgon med problem, andningsproblem. =/ Inte det roligaste och tyvärr så är det pga Tyson, jag får problemen, =/
Så eventuellt måste jag lämna ifrån mig honom.. :(

Gjorde inte så mycket under dagen, va mest hemma i värmen med Tyson, gick ut på promenader och sådär.
Kom i en liten dispyt när vi va ute och gick, mötte en annan hund och det vart inte så lyckat, men det gick bra iaf. :)



Kom hem, drack vatten och kikade lite på tv.
Jag lagade lite mat, och åt, och kikade på en film eller två :)

Pratade lite i telefon, och tog det lugnt. :) Satt på face och msn.

Men sen lessnade jag och gick på en promenad med Tyson, och sen gick vi och la oss.

Goodbye, and Goodnight !




Tisdag 13 Juli;

Vaknade till där på morgonene, för varmt för att sova, jätte jobbigt.
Busade massa med Ty på morgonen, och så gick vi ut på en pommis i värmen.
Pratade med Vicky, och tyvärr vart det bestämt att jag skulle lämna ifrån mig Ty nu, klarar inte av det längre.
Det är inte pälsen jag inte tål utan det är huden och salivet, och det blit jobbigt, och kan inte utsätta mig själv för det, för det är bara jag själv som mår dåligt utav det. Men samtidigt så mår jag dåligt nu när jag vet att Ty kommer få sluta sitt liv, :(  Men samtidigt, det är det bästa för oss båda, jag klarar inte mer, och han mår inte bra av det heller, lill killen.

Skulle in och lämna honom i stan imorn eftermiddag och sådär, så skulle dom åka och göra det på kvällen.

Varmt va det idag iaf, hade stora planer på att köpa en pool och ha på balkongen, kanske :P haha !
Hade ju inte varit helt fel faktiskt, men det hade ju blivit rätt varmt i poolen på engång, men men, :P

Duschade av skitgrisen Ty med, och han njöt av det, duschade i lite svalare vatten, så han vart avsvalkad stackarn, :)
Men fick typ vattenstänk i hela lägenheten när vi va klara. :P Tyson va nöjd och glad, men jag va blöt och svettig :p haha !
Efter det så låg han på balkongen och njöt lite. Medans jag tog en cigg och drack lite kaffe.

 
 

Pratade med Linda, hon hade Robin hos sig, och vi planerade att åka och bada lite senare. :)
Så jag lagade lite mat och åt, medans jag kikade på en film, :)

Sen gick jag och Tyson ut på en promenad i eftermiddagssolen :)

Sen prata jag med Linda igen, och vi åkte till Dammen och badade lite :) Till och med Linda badade, och det va trevligt :) Va skönt i vattnet med.
Badade en stund sen åkte vi hemåt, och jag hem till Ty :)
Hämtade ner Ty, så fick han hälsa på Linda och Robin lite, innan vår promenad :)
Tyson vart jätte glad som vanligt, :) Och Linda gosade lite :)

Sen skulle jag och Ty gå på en promenad, och sen skulle Linda och Robin komma upp och dricka lite kaffe och umgås lite :)
Så jag och Ty gick en sväng och sen hem och satte på lite kaffe :)

Vi pratade och mös med Tyson, eftersom att det skulle bli som det skulle imorn. :(
Dom va kvar ett bra tag och mös med Ty, och prata lite.

Sen åkte dom hemåt, och jag gick och la mig, och Ty med.

Goodbye, and Goodnight !




Onsdag 14 Juli;

Vaknade där på morgonen, och hade en stor klump i magen och i halsen, usch ville inte alls att den här dagen skulle komma, men tyvärr :(

Men gick upp, kikade på min telefon och hade fått två sms. Det första va från Vicky angående Tyson, vilket inte va så kul. Men sen läste jag det andra, och log faktiskt ! :D
Tyson skulle inte avlivas idag, han ska få flytta till ett annat hem, i Eskilstuna. :)
Jag va så glad, och oerhört lättad ! Så det skulle va med lite glädje i sorgen när jag lämnar honom idag.

Jag och Tyson åt lite frukost, och sen gick vi ut på en promenad :) och busade massa. :)
Kom hem, busade ännu mer, och mös massa, knäppte lite kort och bara hade det bra :)

 

Pratade med Linda och kom fram till att jag skulle komma förbi en sväng med Ty innan jag åker in till stan och lämnar honom i Stenhagen.
så gjorde mig klar och gick ut en sväng till med Ty och packade jag bilen med hans grejer och sen åkte vi till Alunda :)
Busade lite och jag lät Ty va på långlinan ett tag därute, varmt va det men han hittade lite skugga som han låg i. Vi kastade boll och kastade pinnar och så :)
Sen va det dags att röra sig mot stan, så Tyson hoppade in i bilen och så åkte vi. Skickade till Niclas och sa att vi va på väg.

Kom fram och Niclas mötte oss på parkeringen, och Ty vart som vanligt jätte glad ! :D
Att man kan bli så glad som han blir, det är otroligt :) Så allt känns så mycket bättre nu när han får fortsätta sitt liv, en chans att leva. För en hund som älskar livet så pass mycket, då är det inte rätt att avsluta det, så allt känns så mycket bättre nu när han får leva :) Finaste lill killen :)

Lämnade av Ty, sa hejdå och sen åkte jag. Pratade lite med Bus, och så pratade jag med Tant.
Åkte hem till Tant och drack lite kaffe :) Och pratade lite. Sen åkte jag och Tant till Fjällnora och bada :)
Det va jätte skönt i vattnet, och vi badade ett bra tag, satt ute på flytbryggan, och sen i vattnet igen, upp tog en cigg, och sen i igen :)
Väldigt skönt va det :)

Sen åkte vi hemåt igen, handlade lite mat. Och sen hem till tant, tog en cigg och pratade lite.
Sen åkte jag hem, lagade lite mat och åt lite.
Kollade Face och satt vid msn lite, klockan va rätt mycket.

Pratade lite i telefon, men sen gick jag och la mig. Ensam, utan Tyson, redan tomt, och saknar honom redan.

Goodbye, and Goodnight !




Torsdag 15 Juli;

Sov rätt länge idag, skönt att få sova ut lite men kanske lite för länge. :P
Gick upp, drack kaffe och åt lite frukost. Och det va väldigt tomt utan Tyson. :(
Men får lära mig att va utan honom nu.

Kollade lite på tv, och så ringde jag ut till Kölinge.
Pratade med Carro, och så åkte jag dit. Packade ner lite badkläder och sådär och så åkte jag ut till 3 och en halv person som betyder väldigt mycket :)
Kom ut, och möttes av en liten Maya :) Och så Thomp och Carro med :)
Vi badade och pratade :) Jag och Maya bada först och det va skönt i vattnet :)
Vi badade ett tag men gick upp, för att Thomp och Maya skulle in till stan en sväng, medans jag och Carro va kvar.
Vi åt mat och så pratade vi lite, :)

Sen kom Thomp och Maya hem igen, och vi badade lite, drack lite kaffe och pratade :)
Sen duscha jag Mays och nattade henne, och sen hjälpte jag Thomp med att ladda ner och installera Nero, och sådär.
Sen var det dags att börja röra sig hemåt, så åkte över till mamma först och sa hej, och hämtade en fläkt så jag kunde sova ordentligt på nätterna :)
Sen åkte jag hemåt.

Stannade i Alunda hos Linda en sväng och rökte lite och sjöng lite singstar, och messade lite med Bus.
Sen åkte jag hemåt.

Kollade face och satt vid msn och sådär. Men kröp sen i säng.

Goodbye, and Goodnight !




Fredag 16 Juli;

Vaknade idag med, och de va lika tomt idag, utan Tyson. Men det går, åt lite fruksot och sådär.
Drack lite kaffe och rökte lite. Hoppade in i duschen och så startade jag en maskin tvätt. Och så lagade jag lite mat.
Det vart grillad kyckling med broccoligratäng :) Jätte gott ! :D

Skickade mess till "Finast" som fyllde år idag. Och fick svar, vilket jag vart förvånad över.

Sen fick jag besök av Linda och mr.A. Vi drack lite kaffe och sådär. Sen packa vi ihop lite grejer och så åkte vi hem till Linda och sjöng lite Singstar :)
Gjorde det ett tag, och det va kul, återfick lite minnen och allt sånt :)

Sen vart klockan mycket, pratade med T i telefon och så åkte jag hemåt.
kollade datorn lite och sen vart det sängen.

Goodbye, and Goodnight !




Lördag 17 Juli;

Vaknade rätt tidigt idag, eller ja, tidigt med tanke på att jag kom i säng sent :)
Hade missade samtal från  syter, så ringde upp, men fick inget svar.

Sen åt jag frukost, och drack lite kaffe och rökte lite.
Lyssnade på musik. Och så pratade jag med Bus en stund :)

Kollade på två filmer, vart Twilight och New moon, :) Älskar dom filmerna !

Och med T. Sen förde jag över filmer från ena externa till den andra. Pratade med lite folk på face.
Lyssnade på ännu mer musik. Åt lite mat gjorde jag med.

Och så kollade jag på film och hade allmänt tråkigt.

Och nu är det bestämt att jag ska åka till mormor och morfar på måndag morgon, får se hur det går, men det ska nog går bra :)

Sen har jag bara en veckas semester kvar, sen börjar man jobba igen, men det är skönt det med, så länge man kan jobba :)
Sen börjar man plugga med. :) Oj oj oj :)

Har precis kikat klart på en film, Dear John. Messade lite med Bus under filmen, och lite med Linda.
Och ska väl gå ut och röka lite nu och sen krypa i säng :)

Goodbye, and Goodnight !


Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback