kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Måndag 4 Januari

Heey !

What a day, what a fuckin' day ! :P


Jo det kan man ju lungt säga, det började med att klockfaen ringde 6.30 imorse, vilket jag snabbt märkte att den inte skulle ha gjort överhuvudtaget.
Gick iaf upp ur den sköna sängen, och klädde på mig och fixade lite.
Sen ut i den äckliga kylan för att leta fram bilen. Hittade han efter en stund, och skulle starta åbäket.
Men jag drog runt nyckeln med bilen gick inte runt för fem öre. Han vägrade liksom starta.
Och jag vettu, deja vú känslor på hög nivå från Umeå för snart ett år sen.
Neeej, bilen ville inte alls starta.
Fick lite panik, ringde till Linda, men hon svarade inte, ringde Veronica men hon svarade inte.
Men Linda ringde iaf upp efter en liten stund. Och trött mössan kom iaf ut och skulle hjälpa mig, snuffsan. :)
Ringde chefen med och berättade hur läget låg till, och hon förstod. Men skrattade lite åt mig.
Och hade det inte varit för att jag va tvungen att åka på ombesiktning idag, så hade jag bett Linda köra mig till jobbet.
Men va ju tvungen att få igång åbäket med tanke på besiktningen, hade jag inte besiktat han idag så hade jag haft körförbud. Och då hade jag inte haft nån bil alls. Så valde att försöka få igång bilen.
Men vi lyckades inte så bra Linda och jag, fick nig inte tillräcklig kontakt mellan batterierna, så det gick inte. Fick iaf tag på Veronica efter en stund, så hon kom förbi med Diesel-*oran och så försökte vi med den istället, och det gick ju jätte bra ! :) TACK FÖR ALL HJÄLP IDAG ! Uppskattar det verkligen ! :) <3
Och jag vart jätte glad för det, då kunde jag besikta bilfaen ! :)

Lät bilen stå igång en stund utan fläktar och sådär, skrapade lite rutor och satte sen igång fläktar så man skulle få lite värme i bilen :) Men jobb vart det inte ändå.

Men skulle iaf förbi jobbet en sväng, göra en beställning på lite varor.
Och efter det åkte jag mot Easthammer, med snälla Linda som sällskap. :)
Natta slapp ju iaf besikta bilen åt mig.

Och bilen gick igenom, och jag är glad ! :D Små fel på en sån "gammal" bil, visst framskärmen fick ju en 2:a men det va för att det va vassa kanter, sen en upphängning till avgassystemet, liksom skitfel bara :)
Har fått beröm av bilens förr förra ägaren, och förra ägaren med :) Det har tydligen varit mycker problem med han innan. :P

Efter besiktningen så åkte vi hem till Gajmo, och handlade lite och sen hem till mig och åt lite lunch och fikade :)
Kollade på film gjorde vi med :) Rädda Willy 3 och sen kollade vi på Transformers 2 Revenge of the fallen. And I'm totally In love ! <3 :)

Smsade lite med Finast med, fick hans handleds mått, så nu har jag beställt sakerna till honom och mig :)
Och nyfiken är han, men det kan han gott allt vara. :) Han får helt enkelt vänta och se :)
Men de va skönt att äntligen på messa lite med honom igen, har varit lite knas de senaste dagarna.
Men hoppas att allt löser sig nu :)

Efter det så lagade jag lite mat, och åt :) Kollade lite på tv.
Och efter en stund så skulle Linda åka hem, så jag följde med henne ut och höll henne sällskap medans hon letade fram bilen och skrapade lite rutor.
Ja för självklart så snöade det ju då, och så blåste det med.
Jävla vinter, usch fy och blä !
Vill ha sommar nu !

Smsade lite mer med Finast när jag kom in igen, :) Och nu sitter jag här och skriver blogg och ska snart krypa ner i sängen faktiskt, lite trött efter den här dagen, och ska iaf jobba imorn ! Hoppas jag ! :)


Goodbye, and Goodnight !


Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback