kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Sön 19, Mån 20, Tis 21, Ons 22, Tors 23, Fre 24, Lör 25, Sön 26, Mån 27, Tis 28, Ons 29 & Tors 30 Dec 2010

'
'
'
'
'
Söndag 19 December 2010;
'
Ledig idag med, rätt skönt ändå. :) För resten av vecka är det massa jobb istället :)
Tog det lugnt, pratade en stund med syster. Fixade lite hemma. Gick ner och handlade och sådär.
Pratade med mormor i telefon och bara va.
'
Sen kom Natta och Jocke, då lagade vi lite mat och sådär. Vart Tacos, mumma. :)
Vi åt och pratade lite grann. Sen diskade vi undan lite, Natta och jag rökte lite, och sen vart det film, vi kollade på Mirrors 2 :) Inte sådär läskig film. Men gick väl att kika på :)
Efter det så va det dags för dom att åka, jag följde med ut och borstade bort massa snö från min bil, så jag skulle ha det lite lättare imornbitti. För det va inte lite snö på bilen heller. :P Lyckades få bort allt efter ett tag, tog sin tid, men ja :)
'
Natta och Jocke åkte, Rocco va ju med också såklart. Jag gick in, drack lite kaffe och kikade lite på datorn, pratade med lite folk på msn. :)
Sen kikade jag på någon film till. La mig sen i sängen och somnade till en annan film :)
'
Goodbye, and Goodnight !
'
Måndag 20 December 2010;
'
Jobb idag, klockan ringde alldeles för tidigt om jag får bestämma. :P
Men gick upp, klädde på mig, tog mediciner och gjorde mig iordning. :)
Sen var det bara att gå ut och starta bilen. Borsta bort lite snö och fara mot jobbet.
Kom fram, böt om och så sen upp och tog en kopp kaffe och så började arbetet :)
Det gick bra som vanligt. Fick sluta och åka hem, eller ja, jag åkte ut till Kölinge och gosa lite :)
Busade lite med Maya, och gosade med Lisen, drack kaffe och pratade med Carro :)
Gosade med Lisen hur länge som helst, jätte mysigt. :) Hon hade lite ont i magen, men det gick bra så länge hon fick ligga mot min axel och titta lite :)
'
Nattade Maya och sen åkte jag hemåt. Kom hem, duschade, och så intog jag soffan. :)
Pratade med Kate, och bestämde att jag skulle åka ut till dom imorn efter jobbet.
La upp lite nya bilder på face, och så vart det tvn en stund. :)
La mig i sängen och kikade lite på tv. Somnade där en stund efter.
'
Goodbye, and Goodnight !
'
Tisdag 21 December 2010;
'
Uppe tidigt idag med, och jobbet skulle jag ju till. Klädde på mig, tog mediciner och gjorde mig iordning.
Sen bar det av till jobbet. Kom fram, drack lite kaffe och sen satte det igång. :)
Och allt gick bra, som det brukar. Fick sluta kl.14, åkte då mot Knivsta. :)
Kom fram efter ett tag, kramades, pratade och drack kaffe. :) Massa myys ! :D
Sen kom Nichlas hem med, och då tänkte vi att vi skulle äta lite, så det vart pizza :)
Nichlas åkte och hämta. Gott va det med. :)
'
Fick ett samtal från Tobben, han behövde hjälp med att köpa en dator. Och snäll som jag är så skulle jag hjälpa honom, :)
Drack lite kaffe med Kate och Nichlas och så först. :)
Sen var det dags att åka. Kom in till stan, satans kallt va det. Ringde Tobben, och sa åt honom att komma upp till Onoff. Han kom efter en stund. Och vi gick in och hittade en datorn till honom.
sen åkte vi hem till honom för han behövde hjälp med att installera massa saker och så på den.
Vilket tog sin lilla tid med det gick ju till slut. Efter det så åkte jag hemåt, kom hem tittade om lönespecen kommit, vilket den hade. :)
Häärligt häärligt :) Sen vart det face och lite tv, sen vart det sängen. :)
'
Goodbye, and Goodnight !
'
'
'
'
'
'
'
'
Söndag 19 December 2010;
'
Ledig idag med, rätt skönt ändå. :) För resten av vecka är det massa jobb istället :)
Tog det lugnt, pratade en stund med syster. Fixade lite hemma. Gick ner och handlade och sådär.
Pratade med mormor i telefon och bara va.
'
Sen kom Natta och Jocke, då lagade vi lite mat och sådär. Vart Tacos, mumma. :)
Vi åt och pratade lite grann. Sen diskade vi undan lite, Natta och jag rökte lite, och sen vart det film, vi kollade på Mirrors 2 :) Inte sådär läskig film. Men gick väl att kika på :)
Efter det så va det dags för dom att åka, jag följde med ut och borstade bort massa snö från min bil, så jag skulle ha det lite lättare imornbitti. För det va inte lite snö på bilen heller. :P Lyckades få bort allt efter ett tag, tog sin tid, men ja :)
'
Natta och Jocke åkte, Rocco va ju med också såklart. Jag gick in, drack lite kaffe och kikade lite på datorn, pratade med lite folk på msn. :)
Sen kikade jag på någon film till. La mig sen i sängen och somnade till en annan film :)
'
Goodbye, and Goodnight !

'
Måndag 20 December 2010;
'
Jobb idag, klockan ringde alldeles för tidigt om jag får bestämma. :P
Men gick upp, klädde på mig, tog mediciner och gjorde mig iordning. :)
Sen var det bara att gå ut och starta bilen. Borsta bort lite snö och fara mot jobbet.
Kom fram, böt om och så sen upp och tog en kopp kaffe och så började arbetet :)
Det gick bra som vanligt. Fick sluta och åka hem, eller ja, jag åkte ut till Kölinge och gosa lite :)
Busade lite med Maya, och gosade med Lisen, drack kaffe och pratade med Carro :)
Gosade med Lisen hur länge som helst, jätte mysigt. :) Hon hade lite ont i magen, men det gick bra så länge hon fick ligga mot min axel och titta lite :)
'
Nattade Maya och sen åkte jag hemåt. Kom hem, duschade, och så intog jag soffan. :)
Pratade med Kate, och bestämde att jag skulle åka ut till dom imorn efter jobbet.
La upp lite nya bilder på face, och så vart det tvn en stund. :)
La mig i sängen och kikade lite på tv. Somnade där en stund efter.
'
Goodbye, and Goodnight !

'
Tisdag 21 December 2010;
'
Uppe tidigt idag med, och jobbet skulle jag ju till. Klädde på mig, tog mediciner och gjorde mig iordning.
Sen bar det av till jobbet. Kom fram, drack lite kaffe och sen satte det igång. :)
Och allt gick bra, som det brukar. Fick sluta kl.14, åkte då mot Knivsta. :)
Kom fram efter ett tag, kramades, pratade och drack kaffe. :) Massa myys ! :D
Sen kom Nichlas hem med, och då tänkte vi att vi skulle äta lite, så det vart pizza :)
Nichlas åkte och hämta. Gott va det med. :)
'
Fick ett samtal från Tobben, han behövde hjälp med att köpa en dator. Och snäll som jag är så skulle jag hjälpa honom, :)
Drack lite kaffe med Kate och Nichlas och så först. :)
Sen var det dags att åka. Kom in till stan, satans kallt va det. Ringde Tobben, och sa åt honom att komma upp till Onoff. Han kom efter en stund. Och vi gick in och hittade en datorn till honom.
sen åkte vi hem till honom för han behövde hjälp med att installera massa saker och så på den.
Vilket tog sin lilla tid med det gick ju till slut. Efter det så åkte jag hemåt, kom hem tittade om lönespecen kommit, vilket den hade. :)
Häärligt häärligt :) Sen vart det face och lite tv, sen vart det sängen. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

'
Onsdag 22 December 2010;
'
Fick mig lite sovmorgon idag, efter mina tidiga dagar. Skönt måste jag säga :)
Tog det lugnt, och kikade lite på tv. Åt lite frukost och sådär.
Tog mediciner, och bytte från pyjamas till andra kläder. :)
'
Klockan gick fort där och det va dags att rulla mot jobbet, och göra en kväll på jobbet :)
Kom fram drack lite kaffe och började med mitt. Gick bra, som vanligt. Fick gå på rast där med, röka lite och så. :)
'
Kvällen fortsatte och gick bra, fick åka hem där när jag slutat.Vääääääääldigt kallt när man kom ut till bilen, han va lite grinig men han gick igång på andra försöket iaf, och det rykte lite med, men inte så konstigt när det va -28 gradet ute. Kom hem, kollade face och satt på msn lite grann. Tog det lite lugnt och försökte varva ner lite grann. La mig i sängen och kikade på film, och somnade till den.
'
Goodbye, and Goodnight !

Torsdag 23 December 2010;
'
Jobba idag med då, uppe tidigt igen, och hade en heldag på jobbet att se fram emot. :P
Klädde på mig, tog mediciner, och så gjorde jag mig klar för att åka till jobbet.
Kom fram, drack massa kaffe och så började man dagen. :)
Allt gick bra, som vanligt. :) Fikade lite och fick gå på rast, röka lite grann. :)
Sen upp igen några timmar, innan man fick gå på den andra rasten.
'
Gick på min avbrottsrast, åkte förbi Natta och Sara en sväng, drack kaffe och pratade lite grann. :)
Rasten gick fort, sen körde jag ner Natta till hennes jobb i Rasbo och jag vidare till mitt, :)
Jobba kvällen med, och det gick ju. :)
Lite trött och så, men fick åka hem kl.21. Körde då ut Natta till Kölinge för hon skulle hämta mammas bil, och jag pratade lite med pappa. Sen vart det hemfärd, kom hem, startade en tvättmaskin med tvätt som skulle behövas med upp till Vemdalen :)
Sen vart det en film, och lite soffmys en stund, men kröp ner i sängen rätt fort. :)
Kollade klart på filmen, sen sov jag.
'
Goodbye, and Goodnight !

Fredag 24 December 2010;
JULAFTON
'
Ja visst, även då jobbar man :D haha !
Vaknade av klockan, klädde på mig och sådär, kom då på att jag somnat ifrån tvättmaskinen så jag, stresshängde upp lite tvätt, det som tar längre tid på sig att torka.
Sen fick jag skynda mig så att jag vart klar. :)
Åkte mot jobbet, och så kom man fram, drack kaffe sen började det hela. :)
Ganska skönt att jobba jul faktiskt, ganska lugnt. :) Mobilen gick varm iaf, många som ville skriva god jul osv :)
Men det är kul att få göra något för pensionärerna med, dom uppskattar iaf det man gör. Iaf mig i tomteluva, som gjorde det hela till något annat för dom. :) Alltid lika kul. :)
Fick gå på rast där emellan, gick då och la mig på soffan i personalrummet och vilade lite grann. :)
Rökte och sen va det jobb igen, :) Jag och min tomteluva gjorde succe :D
Fick leenden, och det uppskattades verkligen. :)
Kvällen gick bra den med. :) Lugnt och skönt. :)
Fick sluta och åka hem kl.21. Åkte ut till Kölinge, fick min efterlängtade julmat från mormor. Pratade med pappa och bara va :) Vart kvar hos pappa ett tag, sen vart jag väldans trött, och då var det dags att åka hemåt.
Kom hem, jag duschade, hängde upp den sista tvätten från maskinen, fick filmbesök, och sen var det dags att sova lite, somnade iofs på soffan med, men la mig sen i sängen.
'
Goodbye, and Goodnight !

Lördag 25 December;
JULDAGEN
'
Ja men visst sörrö, jobb stod på schemat idag med. :) Fast hade en väldans sovmorgon först, vilket behövdes. :)
Gjorde mig iordning, och sådär. Sen vart det lite frulle.
Packade ner det sista, checkade av på listan som jag så fint hade skrivit. :)
Allt vart packat, som skulle med då, och sen var det dags att bära ner allt till bilen, det blir ju en del :)
Sen bar det av mot jobbet, jobba några timmar innan man skulle ut till Kölinge och pappsen. :)
'
Thomp ringde när jag jobba, och frågade om jag hade lust att köra in honom till Flurran, och ja det kunde jag ju göra, kunde hämta honom med. :)
Så åkte ut till Kölinge efter jobbet, hälsade på pappa och så. Sen gick jag över till Thomp och Carro. :)
Pratade lite och fick mysa med Lisen en stund innan det va dags att åka :)
Kom in till stan, släppte av Thomp, och så åkte jag mot Shell och träffade Taantyy och Nina :)
Vi bestämde oss för att åka tilll Gårn och kolla läget där. Det va ju folk där, och bra band med. Väldans varmt inne där bara. :)
Va där ett tag, men sen ringde Thomp. Och då åkte jag och hämtade honom, sen bjöd han på mat, och så bar det av hem mot Kölinge.
Otippat så somnade herrn på vägen hem, och jag lallade på med min musik. :)
Kom fram, släppte av herrn, och jag gick in och la mig på engång. Skulle ju upp om bara någon timme.
'
Goodbye, and Goodnight !

Söndag 26 December 2010;
'
The D day's here, finally ! :D:D
Klockan ringde 8, snoozade lite, men Natta ringde och störde mitt i allt. :P
Gick upp, klädde på mig, tog mediciner och sådär.
Sen gick jag ner till pappasen, som hade slagit på lite kaffe till mig, :) Pratade med honom ett tag, och så fick han gå ut och skotta, för att jag skulle komma fram. Jag hade ju fått ställa bilen i garaget. :)
Så han fick tina lite min kära bil, med tanke på att vi skulle ta den upp, för Jockes bil gick sönder.
Men men, gick bra det med, packade in det sista i bilen, sen sa jag hejdå till pappsen och så åkte jag och hämtade upp Natta och Jocke, packade in deras saker i bilen, och så satte vi oss och så bar det av. :)
Vi började på gränby, jag gick in och handlade lite, medans Natta och Jocke fixade med klockan han fick i julklapp.
Efter det så åkte vi och tankade bilen, och så bar det av :)
Vi hade många mil framför oss, och några timmar som vi skulle få spendera i bilen.
Massa musik, och skratt och prat, snö storm hade vi med, hamnade bakom plogbilen, och ja, resan började bra. :P Haha !
'
Vi stannade lite här och var, till exempel för att köpa nya torkare, för mina va tokslut. :P
Efter det så gick det ju bättre. Vi åkte en längre sträcka i snöstormen, stannade och köpte korv efter några timmar, samt besökte toaletten lite. :)
Sen bar det av igen. Det gick ju bra, jag körde hela vägen, trots snöstormen så gick det ju bra, man såg lite halvtaskigt ibland men ja :)
Vi kom ju fram iaf, tur det, efter sådär 8 timmar och 42 mil. :)
Vi checkade in, fick nycklar och så. Handlade lite och så åkte vi upp till vår stuga, lite oplogade vägar men det gick. :)
Lagade lite mat, och bodde in oss i stugan, bastade lite och duschade. Kollade på film, men jag och Natta somnade ju självklart i början av filmen, och vaknade i slutet av den. :P
Men då gick vi och la oss.
'
Goodbye, and Goodnight !

Måndag 27 December 2010;
'
Vaknade runt 8 tiden på morgonen, svin kallt i mitt lilla rum, burr. Gick upp, tog mediciner, och så åt vi frukost och drack kaffe. Sen gjorde vi oss klara för att åka ner till Vemdalsskalet för att köpa ski-pass.
Sen vidare till skiduthyrningen för att Natta och Jocke skulle hyra brädor. Och det gick ju bra, Natta köpte en mössa med. Sen handla lite till.
Och sen tillbaka till stugan, för att sedan gå upp till backen som låg lite längre upp på vår väg.
Där fanns det bara lite mindre backar, och bara knapp-liftar, och knapp-liftarna är inte min bästa vän måste jag säga, jag försökte några gånger men det gick inte alls för mig, ramla ett par gånger. Jocka ramla lite han med, men lyckades ta sig upp iaf, Natta däremot gick det jätte bra för, hon kom upp på engång typ :) Duktig hon.
Så dom åkte lite, och jag stod snällt och titta på. Men så är det, har inte åkt bräda på typ massa år. :P
Och hade jag varit bäst på att åka bräda så hade jag inte jobbat inom vården :P
Men vi bestämde att vi skulle åka till en annan backe imorn, så vi kunde ta sitt-lift upp. :)
Vi beställde lite alkohol med så vi hade till nyår och så.
Sen hem, lagade lite mat och åt. Kikade klart på filmen, vi inte såg klart på igår. :P
Sen bestämde vi oss för att gå upp och kika lite på hotellet, och så tog vi oss lite att dricka med, det va väldigt fint däruppe faktiskt, mysigt med. :)
Det vart en cider för mig, och en varsin öl till Natta och Jocke till att börja med, sen tog jag mig en White russian, :)
Satt där uppe ett tag, men sen gick vi hemåt. Kikade på film och sen vart det sängen för oss.
'
Goodbye, and Goodnight !

Tisdag 28 December 2010;
'
Vart väckt av Rocco på morgonen, men sen somnade jag om, och vaknade när Natta och Jocke kom upp, dom slog igång lite kaffe och sen gick dom ut med Rocco, och jag gick upp jag mef, tog mediciner och så.
Vi åt frukost och drack kaffe, och så gjorde vi oss klara för att åka bort till Klövsjö fjället. :)
Kom fram, och gav oss upp i liften på engång. Gick ju bra att åka upp, lite kyligt bara. :P
Och ja ner kom man ju, men det tog sin lilla tid för mig, :P Men men. :P
ramlade mest självmant dör att jag fick så jäkla om ont i benen, och ena foten somnade.
Men ja, nerför åkte jag iaf 2 ggr. :)
Jocke lämnade tillbaka brädan och så hyrde han skidor istället. Jag och Natta handlade under tiden, massa folk på ica kan jag säga :P
Sen åkte vi hemåt, lagade mat och sådär. Vart kyckling idag, med ris och currysås. :)
Efter maten tog vi det lite lugnt bara, kollade på Aristocats och så vart det bastun och så med. :)
Duschade gjorde jag med. :) Sen tog vi det mest lugnt.
Natta somnade på soffan, och så gick vi och la oss.
'
Goodbye, and Goodnight !

Onsdag 29 December 2010;
'
Dagen började ju jätte bra, noot ! Jobbet ringde och väckte mig, men ja jag hade ju en jätte lust till att svara, mindre lust att jobba, jag är på semester. Men men, somnade om iaf.
Och så vaknade jag när dom andra gick upp. Dom slog igång kaffet, och så gick dom ut med Rocco, och jag gick upp jag med, tog mediciner och sådär.
Åt frukost och så gjorde vi oss klara för att åka ner mot Vemdalsskalet, jag hade en väldig träningsvärk, uscha mig. Kunde fan knappt gå, men försökte mig på skidor, så hyrde ett par, men ja det gick inte det heller, träningsvärk AB, och så hade jag ont i knät med, inte bra inte bra. Men skickade upp dom två iaf, så åkte jag tillbaka till stugan för att vila upp mig lite. Och mös med Rocco. Skulle hämta N och J senare.
'
Jag och Rocco gick på promenad och så, sen var det dags att åka mot Vemdalsskalet för att hämta upp Natta och Jocke, och så åkte vi ner mot Vemdalen för att hämta ut spriten vi beställt. Och så handlade vi lite med.
Sen hemåt och lagade lite mat, vart korvstroganoff med ris idag, och jag va kocken. :)
Tog det lugnt en stund, jag drack en homemade White russian :) Sen gick vi upp till hotellet, idag vart det Pina colada, mums, 3 st hann man få ner innan vi gick hemåt. När vi kom hem, så kikade vi på Toy story 2, Natta och jag lyckades somna igen. :P
Vaknade när filmen va slut och då gick vi och la oss i sängarna istället.
'
Goodbye, and Goodnight !

Torsdag 30 December 2010;
'
Vaknade på morgon av att Natta och Jocke kom upp, ville inte riktigt vakna då. Men fick göra det ändå, dom slog igång kaffe och så gick dom ut med Rocco, och sen åt vi frukost, jag tog mediciner och sådär med.
Efter det så gjorde vi oss klara för att gå upp till backen vi har längre upp på vägen här.
Tog med oss Rocco, men det gick inte så bra, så jag gick ner med honom igen. Lämnade honom i stugan så gick jag upp till dom igen pratade lite med pappa i telefon på vägen upp. Tog lite bilder, och så fortsatte jag uppåt.
Kom upp, jag lekte fotograf idag, och knäppte kort på Natta och Jocke och så filmade jag med :)
Var många bra bilder och några filmklipp. Dom åkte några timmar. Sen gick vi ner mot stugan igen, eller ja dom åkte och jag gick, :)
Så packade dom in skidor och bräda och så i bilen, sen åkte vi ner till Vemdalsskalet och lämnade in deras grejer. Handlade lite och så åkte vi hemåt. Åt lite sen lunch. Och så vart det soffan efter det. Kollade på korten jag knäppt idag, sen kikade vi klart på Toy story 2, och sen kikade vi på Djungelboken med. :)
'
Efter det så spelade vi yatzy, jag drack en WR, åt lite chips och godis och så.
Sen spelade vi kort, började med att spela Chicago, sen vart det 7an och så slutade vi med plump. :)
När vi hade spelat några timmar så vart det soffan igen. Kikade lite på tv, och jag kollade datorn lite och nu sitter jag här och skriver lite grann. :)
Bilder från Vemdalen kommer senare. :)
Natta och Jocke gick och la sig för en stund sen, och jag ska göra det samma. :) Och imorn är det nyår. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback