kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Mån 12, Tis 13, Ons 14, Tors 15 & Fre 16 April

Hejsan hej !


Måndag 12 April;

Jobba idag då, efter en ledig helg och så :)
Klockan ringde ju alldeles för tidigt, men upp gick jag och till jobbet åkte jag. :)
Trött och jävlig. :P Men kaffe på det så var det lite bättre sen, skönt med en kort tur när det är måndag :)
Slutade kl.13 åkte då hem till Gimo, fixade lite och så. :) Hade ju inte vare hemma på ett tag så tyckte att det var dags liksom :) hehe !

Pratade med Linda som kom över, drack lite kaffe och så åkte vi till Alunda och lämna in hennes däck, och sen hem hit igen, messa lite med S under tiden, och skulle åka ut till honom och dricka lite kaffe sen :)

Men trevligt att umågs lite med Linda med, kollade även på huset dom ska flytta till och så :)
Hon fick skivor av mig, och sen åkte jag å köpte en dricka, tankade lite och sen rullade jag mot Läby. :)
Och hittade gjorde jag med, haha, jag och mitt lokalsinne. :P

Kom fram, drack lite kaffe, pratade lite och gick upp och satte oss, kollade på film och bara va liksom. Trevligt det. :)
Pratade med Tant på kvällen där med :)
Och efter film och så så vart ju klockan lite mycket, så det var dags att rulla hemåt. :)
Kom hem och ramlade ner i sängen på en gång.

Goodbye, and Goodnight !




Tisdag 13 April;

Jobba idag med, och ja det kändes ju lite halv konstigt att åka från Gimo till jobbet när man åkte från stan till jobbet mycket innan. :P Men så är det :)

Jobbade och stod i, och fick sluta kl.15.
Åkte då ut till Kölinge en sväng, drack lite kaffe med mamma och mormor, pratade lite och så. :)

Träffade Natta en stund, sen åkte jag hemåt, åt lite och kollade på tv.
Kolla lite datorn och tog det lugnt bara.
Sen vart det sängen ganska tidigt, får passa på när man väl kan sova. :)

Goodbye, and Goodnight !



Onsdag 14 April;

Idag hade jag mycket på schemat, gick upp hoppade in i duschen, småstädade lite och så.
Sen ringde mamma och mormor och sa att dom skulle åka hemifrån skulle bara handla lite först. :)
Så väntade på dom, och små plockade lite mer. :)

Sen kom dom, och vi lagade mat tillsammans, och mormor va väldigt nyfiken på min maträtt. :) haha !
Åt gjorde vi ju med, och gott var det. :) Sen fick jag diskhjälp, kanske ska bjuda över dom lite oftare på mat, :)
Drack lite kaffe och pratade lite med. Och mormor tyckte att min lägenhet var fin. :)

Sen åkte dom och det vart tyst, haha, tråkigt med. Pratade med Tant, och så prata jag med Finast en sväng, och med S med. :)
Vart så att jag åkte ut till Rasbo och träffa S och T och dom kolla mitt ljud i bilen, och bättre vart det ju, men inte så jäkla fint. :P haha !
Vi prata och bara va, :)  Kollade på film, och dom somnade ifrån mig, haha, elakt tycker jag. :P
Men väckte S och så fick han följa med mig ner när jag skulle åka hem, :)

Kom hem och kollade datorn lite och sen gick jag och la mig.

Goodbye, and Goodnight !




Torsdag 15 April;


Uppe med tuppen idag med, jobba som vanligt, :P
Men en kort tur idag med, skönt det. :)
Pratade lite med Tant på rasten, och så :)

Sen fick jag ett mess från S och sa att jag skulle komma och hämta upp dom, efter jobbet och åka till Läby.
så gjorde det, hämta upp dom, och så åkte vi, :)

När vi kom fram fixa vi lite och så kom Tant efter en stund, och så fixa karlarna bilen, och vi roa oss på vårt sätt, :)
Åkte ner och köpte cigg och en sallad i var, och åt lite :)
Åkte till uppsala och hämtade sommardäck och sen tillbaka till Läby :)
Va där ute tills bilen vart klar, och sen åkte vi tillbaka till stan. Hämtade lite cigg och så, och upptäckte att jag typ inte hade några bromsar på bilfaen, lagom roligt, nej !
Ringde pappa och så testade tant bilen och ja, det va ju inte så mycket till bromsar där inte.
Åkte upp till coop och handlade lite. Och pappa tyckte inte att jag skulle köra bilen, men körde ut den till Kölinge iaf och så lånade jag mammas bil hem, så jag skulle komma till jobbet. Pratade med Linda på vägen hem och så.

Kom hem, lagom arg, och la mig och sov.

Goodbye, and Goodnight !




Fredag 16 April;

Yes, fortfarande arg när jag vaknade, men inte så konstigt.
Åkte till jobbet, och drack lite kaffe sen började dagen.
Pratade med pappa och sa att jag körde ut bilen till Kölinge iaf, så att den stod där.
Och han skulle försöka komma hem lite tidigare idag och kolla på den.

Jag jobbade vidare, och när jag slutade så åkte jag ut till mamma och lämna hennes bil så hon kunde åka och handla. Så jag underhöll mig under tiden, satte mig vid datorn en stund, pratade med Tant och så vände jag tillbaka mina basar i bilen, busade lite med Maya. Och så kom pappa hem, vart lite förvånad faktiskt. :P haha !

Men vi körde in bilen på engång, och så kollade han, och behöver köpa nya bromsskivor och klossar, samt ett nytt bromsok på ena sidan, yippie !
Och bak hitta han inget fel, bör ställa in bakvagnen bara, och avgasrasslet är en liten ring som ligger och skallrar, så det skulle han köpa ny och fixa. Det börjar ordna upp sig nu, och en ny lyckta har jag fått med till extraljusen :)

Så nu är bilen körduglig igen, och bromsar har jag. :) Men lär byta allt snart, ska bara köpa skiten först. Och nytt oljefilter ska jag ha med, byta olja och allt sånt. Hm, mycket nu :P

Pappa och jag åkte en sväng för att kolla så att allt funka som det ska, åkte förbi hemma hos Natta och sa hej, pratade lite och så.
Sen hem igen, pratade lite i garaget, och sen vart klockan mycket och jag vart trött :P
Så åkte hem, och det funkade som det skulle hem med, :) Kom hem, kollade lite på tv och kollade datorn, sen la jag mig i sängen och kollade på tv.

Goodbye, and Goodnight !






Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback