kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

9 - 11 September

Heey !


Jag vet, jag känner mig som en svikare, :P Men det har varit mkt nu på senaste, jobb och mkt annat.


9 September;


Yes, fick samtal av chefen på morgon, men var på toaletten, men ringde upp så fort jag hörde meddelandet :)
Jobba 2 nätter, :)  Yes please ! :D
Och med Linda med, :P Men skulle sova lite till först innan jag berätta det för Linda :P
Så sova någon timme till :) Gick upp gjorde mig iordning, och kollade lite på tv, och så :)
Pratade med Linda :D

Jag; Du jobbar i natt va ? :)
Linda; Ja, jag gör ju det.
Jag; Jaha, vem jobbar du med då, (försöker hålla mig från skratt)
Linda; Jag vet inte, A eller nån tror jag.
Jag; Nej det gör du inte alls.
Linda; Va ?
Jag; Nej det gör du inte alls. :P
Linda; Ska jag jobba med dig ? :D
Jag; Yes, fick veta det imorse :)
Linda; Nu vart jag jätte glad :)
Jag; Haha ! :D
Linda; Vart lite tårögd, så glad vart jag ! :D

Haha, det är ju tur att någon tkr om mig :D

Pratade med pappa med, var ju meningen att jag skulle få en ny soffa idag, men pappa fick inte tag på någon bil så det vart inte av idag, han skulle kolla om han fick tag på en bil till i helgen:) Men han skulle fixa en skena till mig så jag kan skilja av sovrum och vardagsrum :)

Gjorde klart, och så åkte jag till Linda och fikade lite, vi skulle samåka eftersom att vi ändå skulle till samma ställe, och turas om att köra med, skulle ta min bil första dan :)
Så åkte dit och väntade på att få åka :)
Fikade och pratade och sådär :)

Sen var det dags att åka, mörkt börjar det bli när man åker till jobbet vid den tiden med, men tur att man har extraljus :)

Vi vart lite tidiga, så vi åkte till affären innan jobbet, och handlade lite. :) Så man skulle klara sig igenom natten :)

Och så började vi jobba, och natten gick fort :)
Tyckte vi båda. :)

Men det var skönt att åka hem på morgonen :) Fick vara lagliga på vägen hem bara, poliskontroller, och sånt :P
Lite jobbigt att blinka på mötande bilar, och varna dom bara. :P
Var ganska pigg när jag kom hem, så kollade datorn lite, och kröp sedan i säng :)


Goodmorning, or Goodnight ! :D




10 September;

Vaknade till liv av att min jäkla gardinstång åkte i backen, typ ! :P  Vart livrädd ! Hoppade ur sängen ! :P:D
Fick hålla på med det sådär mitt på dagen, eftermiddagen, och solen låg på, och det vart jätte varmt kan jag säga fyytusan ! :P
Och mitt i allt så ringde Linda, och hon hade ju jätte kul åt mig, när jag svor och hade mig.
Men fick iaf upp skiten på väggen igen, och fick upp gardiner och allt sånt, ringde pappa när jag hade pratat klart med Linda, och sa att han måste komma och fixa här hemma nu, för jag har börjat lessna på detta :P
Han skulle kolla och fixa det åt mig, han hade iaf fixat skenan, och sådär, han skulle bara fixa någon glid grej eller va han pratade om :P  Och kolla med bil och så :)
Och jag ska fixa gardiner som är mörkläggande :P hehe ! :D

Hoppade sen in i duschen, och fixade klart :) Fick i mig nån smörgås, och gjorde mig klar.
Så kom Linda och hämtade mig, och så rullade vi till jobbet. :)  Vart tidiga idag med, så vi åkte till affären idag med, köpte lite natt mums ! :D  Och åkte för att jobba sen :D

Natten gick lite långsamt men ändå fort, båda var trötta och det var kallt och mörkt, :P
Men det gick bra iaf ! :D
Och det var verkligen skönt att få komma hem på morgonen och lägga sig i sängen och sova.
När man sover mår man iaf bättre, man tänker inte så mkt, man slipper höra allt runtomkring för några timmar, och man drömmer, förhoppningsvis bra drömmar, som iofs inte kommer att bli sanna. Men man kan ju alltid leva på hoppet om att det blir så, och att allt blir bra igen.


Goodmorning, or Goodnight !




11 September;

En tyst minut idag, nine eleven, har ju satt spår i världen, det som hände denna dag för 8 år sen, var inte direkt en dröm, mer en mardröm. Filmer har gjorts och mkt skriverier.
Men det är nog många som håller en tyst minut, just denna dag, även fast det var så länge sen det hände.
Samma sak, 26 December, man blir rädd när man ser allt sånt hända, och man kan inte göra något för att förhindra det eller för att få det ogjort. Många månniskor förlorade livet, och många förlorade någon anhörig.
Hemskt allt det där.




Vaknade vid 16 tiden, hade kunnat sova längre, hade inte sovit ordentligt alls, nån timme där, vaknat igen, och nån timme där, och vaknat.

Lessnade iaf, och gick upp, kollade på tv, och kollade läget på datorn.
Lyssnade på musik, och försökte skaka av mig drömmen jag har haft varja natt de senaste månaderna.
Samma drömma, samma person, samma handling, samma slut. Och jag vaknar med tårar.
Förstår inte, vet inte, A Dream Is A Wish Your Heart Makes, men ändå..

Det blir inte bättre av att man blir sviken jämt heller, jag ska sluta lägga ner energi på det, för vad man än gör så blir man bara ledsen, alla säger att dom är annorlunda, men i slut ändan så är alla likadana iaf !
Karlar är svin, och som är dumma i huvudet, det finns inget som motbevisar det, inget !
Och det spelar ingen roll vad folk säger, för jag vet att det är så, för ingen har bevisat mig fel än !

Nej jag orkar inte längre, jag orkar inte vara ledsen, jag orkar inte det. Jag vill kunna känna mig glad någon gång, jag vill kunna le igen.

Har lyssnat på låten som har hjälpt mig upp förr, men idag har det inte funkat som det brukar.
Orden talar inte till mig på samma sätt längre.

"Hur det än känns här i mörkret får jag inte blicka ner nu
Och jag måste tro på framtiden
För jag vet att efter regnet kommer solens strålar fram och
Jag vet att allt blir bra igen
"

Danish ft Samzon - Hur det än känns.
Har hjälpt mig förr, hjälper mig fortfarande, men det är nog jag som har tappat hoppet.
För nu har jag tappat det verkliga hoppet om det alla kallar äkta kärlek.

För mig är det här den bästa och finaste låten, den har hjälpt mig mkt.

Det finns så många fler låtar med Danish som har hjälpt mig, och många som har satt spår i mig. Men just denna finns med mig varje dag, för just nu är den min hjälp tillbaka till den jag en gång var.

 

Har inte gjort så mkt idag, tagit det lugnt, lyssnat på Danish, kollar på OTH, suttit på Face.

Varit ner och handlat iofs, ätit mat, ja typ det.

Pratat lite med Linda nu på kvällen med, hon jobbar sisa natten nu. Men det gick bra. Ska fortsätta lyssna på låtarna nu, och kolla lite bloggar, sen kolla lite mer på OTH.

 

Jo, Veronica har fixat ny låda till mig, och slutsteg, blir nog så att jag köper det innan lön, så att han inte hinner sälja vidare det :) Blir kul med nytt ljud i bilen med :D Tack gumman ! :D<3

 

Goodbye, and Goodnight !

 

 


Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback