kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

13 & 14 Oktober

Haallojj ! :D

Mitt internet tokdog igår, ville verkligen inte leka vidare med mig, försökte allt, men han hade helt enkelt somnat för dagen :P haha !
Så kunde inte göra så mkt åt saken, så det blir blogg nu ist ! :D



13 Oktober;

Vaknade först vid 5 tiden av ett sms från en viss Kalle, vilket jag inte tyckte om alls, med tanke på att jag somnade först kl.3.30, typ. Och det som stod i smset gjorde ju inte saken bättre.
Men somnade om tills klockan ringde, 6.30. Då var det bara att gå upp och se glad ut. Typiskt :P
Trött som en gnu, klädde på mig kläderna, sen läste jag smset igen från Kalle. Och kan säga vad det stod med.
"Hoppas att du har vinterdäck på bilen, för det är 10 cm snö på vägarna i Gimo."
Eller ja, typ något sånt stod det, kommer inte ihåg exakta meningen. :P
Men jaha, tänkte jag. Sjukanmäla sig kke, för nowaay jag kör till jobbet med sommardäck på bilen, om det ska var snö ute på vägarna.
Så tog mig mod till att dra bort gardinerna, men lovar jag blundade, vågade inte titta. :P
Men tog mig mod till att titta, och såg lite vitt därute. FAAAEN !
Men några 10 cm var det inte, det hade hunnit regna bort. Vilken tur jag hade då :)

Ringde pappa när jag stod ute och rökte.
Pappa lät hyper glad när han svarade.
Pappa; Nämen godmorgon !
Jag; Haha, god morgon !
Pappa; Vad gör du ?
Jag; Nej inte mkt, står på balkongen röker, och tittar ut på en vit gräsmatta.
Pappa; ASGARV, (åt mig med, det var det värsta)
Jag; Haha, men du kan ju inte skratta åt mig. :P
Pappa; Ja, jag får väl titta efter vinterdäck hemma i helgen, och kolla absbromsarna och så.
(Ska jag behöva vänta så länge, om det börjar snöa igen, och mer, tänkte jag)
Jag; Okej, ja för det vore ju bra om jag hade ett par, eller ja 2 par vinterdäck när det väl kommer snö på riktigt.
Sen pratade vi en stund och så la vi på, och jag gick ner till bilen, starta den och borsta bort snö från rutor och så.

När jag var på väg, så vart det värre. Ju närmre Rasbo jag kom desto mer snö vart det fan, funderade många gånger på att vända och åka hem igen :P
Och på parkeringen på jobbet, var det iaf några cm, slask mest förvisso, men ändå ! Hallå, det är ju förfaen mitten på oktober. :O

Iaf, började jobba kl.8, och jobbade hela dagen, för fick inte gå hem förns kl.16 något.. :P

Iaf, skulle ha ringt Veronica när jag åkte hem, men vart lite sent så åkte förbi Natta och Tobbe istället, och fikade lite och prata :) Glodde på när dom grusade en gång till vedbon. :) Mkt underhållande.
Efter det så åkte jag till Kate och fikade, har inte träffat henne på ett tag, så tyckte att det var dags :)
Vi prata och skratta och drack kaffe, å åt kakor :P Haha !

Sen var det dags att rulla hem, var ju mörkt och jäkligt. :P

Kom hem värmde på matresterna från igår, och käkade. Satt vid msn, Face och bdb, som vanligt. :)
Pratade med folk på msn, och så :)
Kollade på film :)
Pratade med Veronica, rökhemlisar och sånt :)

Jaaajuuuust, sa ju att jag skulle göra nå åt håret igår, eller ja, menade ju då att jag skulle torka det och borsta igenom det. Men det slutade med att jag klippte lugg :O haha !

Bildbevis, kommentera gärna :)


Efter filmerna, som det vart. Kröp jag ner i sängen och sussa. :)

Goodbye, and Goodnight !



14 Okober;



Vaknade av att telefonen ringde, skönt att få sova lite extra idag. Men ställde om klockan lite, och försökte somna om, men nej den gubben gick inte, för då ringde fröken Slothus Carlsson istället.
Va bara att gå upp då det. Men gick bara upp på toaletten och så, rökte medans jag prata med Linda.
Efter samtalet så slog jag igång tvn, och kollade på en film, i sängen. Var så skönt att ligga kvar och kolla på film i sängen. :)

När den var slut så gick jag upp ur sängen iaf, men fortfarande pyjamas på :P
Startade datorn, och tittade om internet ville fungera idag iaf. Och det ville det.
Loggade in på msn, och face, och självklart bdb :)

Gjorde mig iordning, smink och så, :)

Pratade med Linda om vinterdäck, ringde pappa, och så :)

Vart klar med sminkningen, fixade frillan, luggen stod liksom överallt efter natten ^^

Sen var det dags att byta kläder, kunde ju inte gå med pyjamasen heeela dagen :P

Vart startklar, men skulle inte åka in till stan förns vid 18 tiden, så hade mkt tid på mig.
Pratade med Veronica, kom fram till att jag skulle ha ringt idag när jag vaknade, och så skulle vi gått ut på promenad. MEn jag förstod det som att hon skulle ringa när hon skulle gå så kunde jag möta upp henne.
Haha, ja, men jag skyller på att jag var trött igår ! :P
Iaf, hon skulle få besök, eftersom att lille William fyller 1 år :D

Grattis gullunge, tant Mickan tkr om dig jätte mkt ! <3

 

 

Ringde och kollade om Linda hade kommit hem, för hon var ju ute tidigare när jag prata med na.
Och hon var hemma, så jag åkte dit och fikade lite innan det var dags att rulla till stan.
Lika trevligt som vanligt, :)

Sen vart klockan 18.15, då var det dags att rulla in till Uppsala.
Mötte upp Amelie och Ann vid fyrishov, sen åkte vi vidare till mötet, och sådär. :)

Efter mötet och pappersskrivande så åkte jag till Max och käkade, va vråkhungrig. Och orkade inte vänta till jag kom hem, där jag var tvungen att laga mat. :P Haha, nen så det vart Max :)
Men ångrade ganska snabbt att jag käkade där, för jag hade ju sån jäkla tur att jag lyckades bita av en bit av tanden, jävla piercings helvete, säger jag bara. ! Gummistav, ja tack !

Och inte vart det bättre på vägen hem, nog att bilister kör sjukt sakta för att det är lite halt på vägen, det kan jag ta, så länge jag får köra om så. Men att busschaffishelvetet ska köra ut mitt i vägen, mitt framför mig, trots att han gott och väl såg att jag kom bakom, på 90 sträcka, tar faen priset. Fick bokstavligen ställa mig på bromsen, tvärnita för glatta livet. Då var jag glad att jag hade bromsar på bilfaen ! Och att det inte var snorhalt på vägen.
Och bajs så arg jag vart !
Dom bara blinkar och så kör dom ut på engång, inget blinka och vänta på att bilen bakom har passerat ! Nej..
Blir så less. !

Och nu måste jag ringa tandläkaren imorn med, har aldrig behövt det förrut, hur gör man ? :O
Vet inte ens vilket nummer jag ska ring ffs. haha !
Men det löser sig, ska försöka komma ihåg det iaf.

Nej nu börjar jag bli trött i ögat, ska nog tvätt bort sminket, ta en cigg, och borsta tänderna och hoppa i säng snart :)

Goodbye, and Goodnight !


Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback