kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Torsdag 24 December & Fredag 25 December

Heey !



Torsdag 24 December, Julafton;

Jo, för mig vart det inte mkt fira jul eller, upp kl.5.30, göra sig klar och sen sticka till jobbet.
Jobba först mellan 7-14 och sen gå  på rast mellan 14-16, och sen fortsätta jobba mellan 16-21.
Så det vart inte mkt, fira jul för lilla mig. Men pengar tjänade jag dock :)

Och de boende hade det bra med, och det var lite mys :) Det är ju huvudsaken dom har det bra :)
Lugnt och fint var det hela dagen :)
Och vilken tur att man har bra arbetskamrater :) Pratade dock med alla som firade julen, hemma hos mormor :)
Och dom hade det bra, tyckte bara att det va lite synd att jag inte va med, men jag jobbade ju som sagt. :)

Men hade ju bett mormor att skicka med lite julmat med mamma och pappa, så det skulle jag iaf få, och alla vart glada över julklapparna jag hade köpt :) Det va ju bra det iaf :)

Sen när jag äntligen fick åka hem, så åkte jag först ut till Kölinge och hämtade julmaten jag fick med skickat :)
Pratade lite med mamma, och pappa, sen gick jag över till Thomas och Carro och pratade lite med :)
Dom höll på att städa lite, :)
Efter det så åkte jag hem, smsade lite med Finast, och så när jag kom till Gajmo så tankade jag bilen, sen hem och kollade lite på tv och Face och sådär. Sen kröp jag ner i sängen, trött och jäklig.
Skulle ju upp tidigt med och tvätta lite, lite rena kläder är ju alltid bra :)
Somnade väl rätt fort, och det var skönt kan jag ju säga :)

Goodbye, and Goodnight !




Fredag 25 December, Juldagen;


Jo, klock-faen ringde ju kl.7, usch fy och blä, men jag snoozade lite iaf, sen upp och packade ner det sista i tvättpåsen, sen gick jag ner till tvättstugan och startade maskinerna och så gick jag upp igen, la mig i soffan och vilade lite, eftersom att jag hade slitit ur sängkläderna så ville jag inte lägga mig i en obäddad säng, men soffan fungerade lika bra den :)
Ställde klocka och somnade till, sen var det dags att gå ner igen, böt lite maskiner och startade nån till, sen upp och vilade lite till.
Sen ner sista gången och vek lite tvätt och sådär. Och så var jag äntligen klar.
När jag väl kom upp igen så hoppade jag in i duschen, och det va ju skönt det med :)
Klädde på mig, kollade lite på tv och gjorde mig klar för att åka till jobbet, och jobba mellan 16-21.
Skönt med en kort tur efter gårdagen, men ändå då är det dubbel lön :)

Efter jobbet så åkte jag ut till Kölinge, hem till Thomas och Carro, skulle köra in dom till flurran.
Kom dit, rökte lite med Thomp, och så lyssnade vi på lite musik, och jag fick en kaka och en dricka av Carro :)
Sen rullade vi :) I stormen, mkt snö hade blåst upp på vägarna men det gick bra iaf.
Släppte av dom på flurran och åkte sen hem hit, kom hem för ett tag sen, och dom ringer väl när det är dags att hämta dom.

Ska väl kika lite på tv nu, och sen röra mig närmare stan så att det inte blir så långt när det är dags :)
Skriver mer sen om jag inte blir allt för sen :)


Goodbye !




UPDATE 03:33;

Nu så, nu är jag hemma igen, det tog sin lilla tid att ta sig in och sen ut till Kölinge och sen hem igen. :P
Men det började snöa när jag åkte in, och så blåste det som tusan, snöstorm. Huah !
Kunde ju inte ligga på som jag brukar, va massa snödrivor på vägen, och bilen släppte lite här och där.
Men klarade mig från diket iaf, och andra saker, och bilar. Här kan man köra :P haha !

Hämtade iaf upp fyllona, sen vart det gyros, folket skulle ju ha kebab, haha ! Fick en jag med, men jag kunde ju inte äta i bilen med tanke på att jag hade fullt upp med att köra. :P
Och det gick ju bra, Thomp va vaken ovanligt länge idag, haha ! Är ju van med att han somnar innan man lämnat stan, haha ! Men han var vaken iaf mer än halva vägen, och Carro va vaken hela vägen :)
Och slapp ju mat och cola i bilen idag, haha ! :D

Släppte iaf av dom när vi väl kom ut till Kölinge, fick kramar och pussar på kinden, :)
Sen åkte jag hemåt, och det gick inte fort det heller, låg väl som mest i 70. Men men, tog mig fram iaf, och slapp diket. :P
Och nu har jag precis ätit kebaben med, sjukt hungrig när jag kom hem. :P Och nu ska jag väl ta och krypa ner i sängen. Se om jag kan sova eller om jag hinner kolla klart på filmen innan :P

Ses imorn :)

Goodbye, and Goodnight !





Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback