kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Måndag 14 December & Tisdag 15 December

Heey :)

Orkade inte riktigt skriva bloggen igår, va hemma lite sent, och så va jag väldigt trött. :P



Måndag 14 December;

Joo, klockan ringde som vanligt, och då vare bara att gå upp, göra sig klar, och åka till jobbet. Kom fram, drack kaffe och började jobba :)
Och allt flöt väl på som det skulle, rätt skönt. Men det snöade lite under dagen, men inget som fastnade. Vilket jag tyckte va bra.
Då slapp man iaf frysa ihjäl när man va ute och rökte på rasten :)
Åkte även och handlade lite lunch på raste, vart en pastasallad med ost och skinka, mums :D

Jobbade fram till kl.15 och så var det dags att åka hemåt, åkte hem till Veronica och fikade och busade lite med William, tant Mickans lilla ögonsten :D<3
Alltid lika trevligt, :) Vart till och med bjuden på kladdkaka när man kom, och den var ju hur god som helst :D

Vart trakasserad av en erm..idiot med, visste inte vem han va, och han vägrade liksom säga. Blir så less, så då tog jag bort mitt nummer från nätet. Vill man ha mitt nummer så får man helt enkelt fråga mig, vill jag inte ge ut det, så gör jag inte det.
Ger inte ut det till vem som helst iaf.

Åkte till Linda med, pratade, rökte lite. Åkte ner och handlade på Ica, och så fastnade vi ute i Gimo, lekte lite med bilen, eller ja, så mkt man kan leka med en framhjulsdriven bil.
Va ute ett tag, bråkade lite och så haha !

Fick sms från Finast, han bad om ursäkt ännu en gång efter helgen, och sånt är jag ju inte van med, är inte ofta jag har fått höra orden förlåt från någon. För enligt de flesta så har allt varit mitt fel, så då har man ju blivit van med att säga ordet förlåt.
Men iaf, han sa det några gånger, och så. Så vi har väl löst allt nu, och förhoppningsvis så blir det bara bättre nu. :)
Vi tycker ju om varann, och vi saknar varann, och vi vill va med varann. Och vi får varann att må bra :)
Så hoppas på det här, men ska inte ha för höga förväntningar, jag vet inte hur allt blir ännu.
Men jag hoppas, för i mina ögon är han den finaste ! <3

Eftersom att de flesta är så nyfikna, så lägger jag ut en bild, fast sneeky version på han som gör mig glad:)



Efter att ha stått ute ett bra tag, var det dags att åka hem, gjorde iordning lite mat, efter som att Finast skäller på mig om jag inte äter, och han vart ju nöjd över att jag skulle äta iaf :P
Gjorde egen pizza, eller ja, hade ett pizza kit hemma :)
Men det var hur gott som helst :D
Bild;




Efter maten så pratade jag med Veronica och så pratade jag med Finast ett bra tag, 1,5h :) Och jag njöt, älskar att prata med honom, jag blir liksom lite glad då :)
Sen sa vi god natt och så :)

Pratade lite mer med Veronica, våra rökhemlisar börjar bli som en daglig rutin nu :) Men det är trevligt :)

Men sen vart det dags för sängen, trött och jäklig, och så jobba imorn :)

Goodbye, and Goodnight !




Tisdag 15 December;

Yes, trött som tusan, men gick upp när klockan ringde iaf.
Kollade ut genom fönstret, vilket jag i det ögonblicken ångrar lite att jag gjorde. För det var ju förfaen fullt av snö exakt överallt. Fy !
Så snabbade på lite och gjorde mig klar, tänkte att jag skulle va ute i god tid, så att jag inte skulle komma försent till jobbet, eftersom att det antagligen va halt ute.

Men vart arg när jag kom ner till bilen, för det första så hittade jag knappt bilfaen, och för det andra så tog det 15 minuter att bara borsta fram faenskapet. Väldigt jobbigt.
Men hade iaf tur att få åka ut från en nyplogad parkering och en relativt nyplogad väg, och ännu bättre 288:a
Men tog det lugnt iaf, för det snöade minsann fortfarande, och folk kan ju inte köra bil när det är snö och det snöar, jo visst man ska ta det lugnt när det är halt, det vet jag och det gör jag med.
Men man behöver inte ligga 50 på vägen när det går fin fint att ligga 70-80.
Man blir bara irriterad, och för att man kommer försent om man ska ligga 50 hela vägen.
Men iofs så är det bättre att köra lugnt och komma försent än å köra fort och riskera att hamna i diket.

Kom till jobbet, mer eller mindre i tid. Drack lite kaffe och sen började arbetet.
Och allt gick bara fin fint idag, men var bara väldigt irriterad och arg på denna jäkla snö som bara vräkte ner hela tiden, men kunde ju liksom inte ens gå ut och röka, för man kom typ inte fram. Väldigt jobbigt bara !

Men klockan närmade sig 14 och då var det dags att sluta, åkte hem till Helena efter jobbet, hjälpte henne med lite slingor i håret, och umgicks lite bara.
Åkte efter det hem till Thomp och Carro och busade lite, vart bjuden på mat, och fika, tack tack ! :D
Maya, var lite rolig vid mat borden, jag och Carro va ju flum som vanligt, och Maya var bara allmänt rolig.
Hon nös lite, och så började hon torka ögonen. Och så skulle hon berätta varför.
Maya; -Jag får tårar i ögonen..
Maya; -Vad gjorde jag nyss ? Gäspade jag ?
Vi; Skrattar jätte mycket, och säger sen - Nej du nös och skrattde lite mer.
Maya; Ja men jag får tårar i i ögonen när jag nyser och gäspar.

Ungefär så, haha ! Men kul va de, den ungen är ju lite väl knasig, haha ! Tuffsan ! :D

Efter mat och allt så gick vi ut i snön, Thomp och Mays var kvar och lekte lite med Färna, Albin och Wille, medans jag och Carro går över till mamam och pappa och lånar symaskin och syr upp ett lucialinne till Maya :)
Sen ut till snön igen, Maya hade iaf kul och Thomp plogade lite, pappa oxå.
Och Thomp missade visst att jag sa att jag skulle flytta på bilen, och när jag ska sätta mig i den så kommer han me snöslungan och jag får typ massa massa snö i bilen, vilket var mindre roligt, och det var ju snö överallt. ! :P
Usch !

Smsade lite med Finast med, han skulle ploga lite, och så hemma hos sin mamma. Snäll han som hjälper till. :)

Började rulla hemåt efter att ha lagt Maya, och läst en saga för henne.
Men det var inte det lättaste, kunde inte ligga så snabbt på lillvägen, det var ju snorhalt, och så fort man ville gasa upp så spann det bara. Men kom iaf fram till 288:an efter ett tag. :) Och 288:an var iaf fin. Där gick det att ligga 90 utan problem :)

Kom hem, satte mig i soffan och försökte få upp värme och allt sånt, åt en smörgås. Kollade på tv, och messade med Finast, :)

Pratade med Veronica i telefon, och sen duschade jag lite, och prata med Veronica igen.
Vi la på för bara ett tag sen, hon skulle lägga sig, och jag har sovmorgon imorn, och ska faen sova till kl.9. :P
Så faen ta dig Veronica om du ringer innan det. :P

Och nu börjar jag gäspa här, ska bara fixa till, borsta kaluffsen jag har på skallen, sen lägga mig och sova lite :)
En aning trött nu då :)


<3



Goodbye, and Goodnight !





Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback