kategoriserad i » Inre tankar, inlägget är kommenterat 3 gånger

New chapter, or a whole new book?

Det är okej att vara ledsen, och vara besviken. 
Och det är okej att känna sig sårad.
 
Jag vet att man inte ska visa sig svag och inte vända ut och in på sig själv så att alla kan se hur man egentligen mår, när man i så många år har lyckats gömt in det, så ingen har kunnat se det.
Man har alltid sagt att det är bra, att man mår bra, lyckats gömt tårarna som kämpar med att komma fram, och istället dragit på ett leende så fejkat att det syns på fler mils avstånd hur fejk det egentligen är.
Det har alltid varit jag. Oavsett vad som har hänt så har jag gömt det. Inte velat visa mina svagheter. För det är ju en svaghet. Det var det jag fick höra.
 
Är det därför många anser mig vara stark? För att jag inte visar vad jag egentligen känner?
Jag vill inte visa det nu heller, jag gör allt för att gömma det, hålla det tillbaka. Men vi alla kommer till den punkt där det kokar över, men kan inte gömma allt detta på insidan hur länge som helst utan att det en dag kokar över, och jag tror att jag har nått min breaking point.
 
Jag fick höra att jag var stark, att jag har kämpat och kommit långt. Men vad visste du egentligen?
Du tog dig inte tiden till att verkligen gå in på djupet och få reda på allt. Det du fick reda på var det som fanns på ytan, ungefär som när man hyvlar en ost, man måste hyvla några gånger innan osten tar slut.
 
Så ja, jag är sårad, jag är besviken. Men detta ska inte bryta ner mig. Jag bygger upp min fasad igen.
Och denna gång, vet jag inte om jag ens tänker tillåta någon att ens öppna förpackningen till osten.
Jag visade mig svag med detta, men jag var tvungen att få ut det. Jag kunde inte hålla det inne. På något sätt var jag tvungen att släppa ut det innan det kokade över ordentligt.
 
Så är det nu man ska skriva ett nytt kapitel, eller ska man börja skriva en helt ny bok?
 

Comments
Agda;) säger:

Du behöver inga fasader, bara vara du. Det räcker. Ja' lååvar. Att våga visa allt, alla känslor - DET är att vara stark ♥

Svar: Tack :) ♥
/ miickzz.blogg.se ♥

Skriven: -

Kashaya säger:

Man behöver inte vara glad jämt och man behöver inte låtsas. Fast ibland känns det lättare att göra det.

Skriven: - Hemsida: http://www.kashayas.se

F E L I C I A säger:

Åh uscha, låter hemskt även om jag inte riktigt förstår!
Men klart man ska visa sig svag ibland, alla människor har känslor och är ledsna och nere ibland, alla!
Att vara stark är att kunna visa sig svag! puss

Svar: Ja det är inget man vill gå igenom. Ja jag har fått höra det, men det är inte alltid man vill visa sina svagheter, speciellt inte i denna situation då det kan användas emot mig, det är invecklat, och inget jag kommer att ta öppet. Jag kan visa mig svag, har gjort det, men det fick mig att hamna i denna situation. Så då håller jag mig helst ifrån det. Men tack :) kram
/ Mikaela Juhén

Skriven: - Hemsida: http://thegoldenyear.blogg.se/

DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback