kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

I have a reason for all this !

Jobbade somsagt igår, fick ett samtal från Lillasyster under läggningsarbetet, ringde upp henne när det fanns möjlighet, inget svar, och så ringde hon upp igen.
Då frågade hon om jag kunde komma in till akuten efter jobbet, och en kall kår gick igenom min ryggrad.
Frågade varför och då berättade hon att Jocke låg inne, magsmärtor, och eftersom att han inte är den som klagar på smärtor i första taget, så hade han verkligen ont med.
Han skulle typ upp på röntgen när hon ringde, eller väntade på det iaf. Men sa att jag skulle höra av mig när jag slutade.
Hann jobba någon timme till, sen ringde hon igen, och nervös vart jag igen.
Men då satt dom upp och väntade på röntgen, Jocke skulle väl in vilken sekund som helst.
Jag sa att jag skulle höra av mig när jag närmade mig Uppsala.
Åkte ifrån jobbet, men gud så 288an ser ut !! Fy satan säger jag bara !
Bilen var ju iaf ren när jag lämnade jobbet, men fasen inte när jag kom in till stan.
Åkte till sjukhuset, ställde mig utanför 70, såg att jag fått mess av Natta, skickade tillbaka att jag stod utanför och väntade.
Hon kom runt 22 tiden, då fick hon inte vara kvar längre. Så vi åkte till Shell, handlade lite mat och satt där och åt, pratade och så.
Sen begav vi oss ut till Onslunda, det gick fort på E4an, låg mellan 150-160, och ja min bil klarar det utan att ge upp :)
Kom hem till henne, möttes av en glader Rocco, släppte ut honom en stund. Och så gick vi in, jag lånade åt mig duschen, sen valde vi film och gick upp till sovrummet och slog igång den.
Jag lyckades iaf titta på hela, men Natta somnade efter typ halva.
När filmen var slut så släckte jag ner och bäddade ner mig jag med.
'
'
Vaknade av ljuset och av Natta på imorse, men hon sa att hon skulle gå ner och slå igång lite kaffe så då var det väl okej. :P
Gick ner, fixade till mig lite grann, tog ett glas kaffe och gick ut och rökte. Busade av Rocco lite grann, och så pratade vi.
Drack mer kaffe, och rökte lite till, kastade mer bollar till Rocco, och sen gick vi in gjorde oss klara, och sen åkte vi.
Natta skulle in till sjukhuset igen för att kolla hur op hade gått och hur det var med Jocke, hon skulle höra av sig när hon fått reda på det.
Jag åkte iväg mot Vallby lämnade filmen som Natta hyrt och köpte cigg, Taantyy ringde så åkte och mötte upp henne i gamla Rasbomacken, tog några cigg och pratade lite grann.
Sen bar hon iväg mot nästa jobb, och jag hem till mamma. Fick mina presenter, vart dock ingen rosa dammsugare, men fick en ny iaf och en svart sådan :)
Fick blommor med, plastisar så nu kommer det att bli fin och mig vänligt här hemma :)
Sen snodde jag åt mig lite yoghurt, lastade in mina grejer i bilen, och tog det lugnt en stund.
Pratade med Natta som ringde, op hade gått bra, men han var svullen lite varstans, och om det inte skulle gå ner så skulle dom va tvungna att tappa honom på blod, så hon visste inte hur det skulle bli, om han skulle få åka hem idag eller inte. Hon skulle återkomma.
Pratade med Tessan, och så pratade jag med Carro, hade telefontid ja. :)
'
Åkte upp till Tessans mamma för att möta upp Tessan där för en massage, oj så skönt det var, det lättade liksom. Hon lyckades till och med knäcka ryggen på mig, så det var ju kanon ! :)
Efter den så åkte jag tillbaka till mamma, drack lite vatten, och sen gick jag över till Carro och barna som kommit hem.
En lite halvkinkig Lisen gnällde lite, men en glad Maya fanns iaf där :)
Lisen fick mat, och då vart hon ju lite gladare och jag dög igen, busade lite med henne, hon kiknar ju när hon skrattar, så söt ! :D
Maya skriker mest när man killar henne. :P Men dom är lika goa ändå !
Klippte luggen på Maysan, och söt vart hon gosan ! :)
'
'
Vi gick ut och fikade, Lisen skulle sova, sen gick vi en promenad när jag och Carro pratat av oss lite.
Jag tog vagnen med Lis och Carro Mays på hennes cykel, :) Hämtade posten och sen tillbaka igen.
Då var det dags för Lis att vakna, och dags för lite mellis.
Busade lite mer med barna :D
'
'
Och så kom Thompo hem däremellan. Det var dags för matlagning.
Och jag började röra mig hemåt. Kom hem, bar in allt från bilen, packade upp fixade med blommorna och packade upp och monterade ihop dammsugaren.
Sen packade jag ihop soprorna och gick två vändor med dom, sen var jag ju tvungen att testa dammsugaren, och den funkade ju finfint ! :D
'
Hade kött låg på tining under tiden, och den var klar när jag var färdig, startade en maskin med tvätt och så satte jag igång med maten, gott vart det och mätt vart jag. Kött med sallad och bea ! :D och ett stort glas vatten till.
Kikade på PH när jag åt, pratade med en kollega med, och så bara slöade jag i soffan en stund.
Diskade av lite och hängde upp tvätten, satt på msn och pratade lite med folk, och nu sitter jag här och skriver för fulla muggar, ett långt inlägg men det är ju för att jag missade att blogga igår när jag inte var hemma.
Nu ska jag ta och kika lite på en film tänkte jag och sen blir det nog sängen för min del :)
Imorn är det jobba som gäller ! :D
'
G'natt !
Puss och Kram !
'

Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback