kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Mån 17, Tis 18, Ons 19, Tors 20, Fre 21, Lör 22, Sön 23 & Mån 24 Januari 2011

'
'
'
'
'
'
'
Måndag 17 Januari 2011;
'
Yes började dagen med att försova mig, great, not ! Hade ställt klockan på 7, men vaknade kl.8. Typiskt.
Det va bara att hoppa ur sängen det och klä på sig och göra sig klar, ta mediciner och ta väskan och gå ut det.
Jag som hade planerat att dricka kaffe och ta det lugnt lite innan skolan, men tji fick jag. :P
Iaf, mötte Agda ute vid bankomaten, sen gick vi tillsammans till skolan, och kom i tid, :)
Började skoldagen med Vård och Omsorg, lång lektion det, sen vart det rast och sen Social Omsorg. :)
Efter den lektionen så fick man gå hem.
Jag och Agda tog sällskap hem till henne, sa hejdå och så gick jag hem.
Tog det lugnt ett tag och sådär :) Pratade med Linda och så.
Hon kom förbi och så drack vi kaffe och pratade och sådär. Jag fick snoka lite med, haha, lovely :P
Hon va kvar några timmar, sen va hon tvungen att åka till stallet, så jag kikade lite mer på face när hon gått.
Sen pratade jag med Agda, och så gick jag över till henne och provsatt hennes nya soffa. :)
Och så pratade vi lite grann med.
Sen vart klockan mycket och det var dags att gå hemåt.
Kom hem, kikade lite mer på datorn och sen vart det sängen för mig, ladda om för en ny skoldag. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Tisdag 18 Januari 2011;
'
Sovmorgon idag, nice. :) Men vaknade till liv där iaf, och hade då fått ett mess från Tim, han va och jobba i Gimo idag igen, så han skulle kika över på en kaffe innan jag skulle bege mig mot skolan. :)
Alltid trevligt med kaffesällskap :)
Jag hann, klä på mig, ta mediciner och göra mig halvt iordning innan dom kom.
Drack kaffe och pratade lite grann, rökte lite med. :)
Sen va dom tvungna att återgå till arbetet och jag drack lite mer kaffe och gjorde mig klar för att gå till skolan.
Mötte upp Agda på vägen, och så gick vi mot skolan. Kom fram, rökte lite och sen var det dags för dagens första lektion, medicinsk grundkurs. Sen hade vi rast och sen psykologi, efter det fick vi sluta. :)
Haha, det låter som att man inte är i skolan alls ju, men medicinsk grundkurs är en lång lektion. :P
Iaf, gick hem till Agda efter skolan, pratade lite och sådär. Sen åkte vi ner och åt pizza, handlade lite efter det, jag köpte hårfärg tyckte att det var dags att färga håret nu. :) Vi skulle egentligen ha gått på friskis och svettis idag, men det var fullsatt då.
Bestämde oss för att vi skulle gymma, fick lite dåligt samvete för att vi hade ätit pizza :P
Så åkte och gymma en stund, va lite sent ute bara men gymma gjorde vi iaf. :)
Efter det åkte vi hem till Agda och färgade håret på mig. :) Vart ju jätte bra, lite ovant med mörkt hår igen bara. :)
Efter det hemgång för min del, efter massa prat och sådär.
Kom hem, kikade lite face, och sen vart det sängen, ladda för att simma imorn. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Onsdag 19 Januari 2011;
'
Yeas, sov lite länge idag, både jag och Agda. Men gick iaf upp, gjorde mig klar för att åka och simma.
Sen kom Agda och hämtade upp mig och så åkte vi upp. Böt om och så simmade vi några längder, kände oss nöjda och så duschade vi och böt om, sen åkte vi hem till Agda. Fixade lite och så, innan de var dags att gå till skolan, :)
kom till skolan, började lite senare idag, för vi hade ingen lektion i medicinsk grundkurs idag. Så det vart bara psykologi. :)
Efter skolan åkte jag hem, Agda skulle iväg och sola. Va hemma och fixade lite, tittade på tv och tog det lugnt ett tag. Sen kom Agda och hämtade upp mig, så gick vi ner till gallerian, jag köpte nya örhängen, en tungstav och en mascara. Sen åkte vi till Agda, pratade och hade trevligt. Bestämde att vi skulle åka in till staden och titta på Hammars innebandy träning, så gjorde det, hämtade upp Knasen på vägen in med, eller ja, böt bil där.
Åkte vidare för att få reda på att träningen var inställd, typiskt. Men vi träffade honom iaf en sväng och pratade lite grann.
Sen åkte vi och åt lite med, och satt och pratade ett bra tag innan vi åkte tillbaka för att hämta Agdas bil.
Och sen åkte vi hem till Gimo.
Kom hem, kikade face lite, och sen hade jag tråkigt. Så det vart en film och sen sängen. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Torsdag 20 Januari 2011;
'
Vaknade, och dagen började ju inte bra måste jag säga. Vaknade med feber och frossa idag, fiiifan !
Men gick upp iaf, tog mediciner, klädde på mig, och gjorde mig iordning, satt vid datorn lite, och sen va jag nästan tvungen att ta 2 alvedon. Kikade lite på tv, och kände att alvedonen började ge verkan.
Sen vart det dags att gå till skolan, kom fram mötte Agda och resten av rökarna i klassen utanför. :)
Sen var det dags för lektion, Vård och omsorg. :) En lång lektion den, så rast fick man efter ett tag, och fick röka lite. :)
Sen fortsatte lektionen, och så fick vi sluta och gå hem. :)
Kom hem, mer eller mindre ramlade ner i soffan. Kände mig mer eller mindre död, kallsvettades, och nej fyfan !
Men va tvungen att gå ner till Ica, handla lite, bl.a förkylningsdämpande. :P Eller vad det nu heter. ;P
Sen vart det direkt hem, och lägga sig i soffan igen, under en filt och bara va.
Kikade facebook lite grann, försökte hitta orken och styrkan till att laga att ställa mig och laga mat.
Hittade den till slut, längst ner och bakom allt. Så det fick bli köttfärssås och spagetti. Gott ? Nja kände inte så jätte mycket smak, men det fick väl gå ändå. :)
Sen vart det massa alvedon, eller ja, två st iaf och så kröp jag ner i soffan och bara tog det lugnt.
Somnade i soffan, trött och helt slut då.
'
Goodbye, and Goodnight !

Fredag 21 Januari 2011;
'
Vaknade rätt sent, men skönt att sova när man inte mår helt okej. Gick upp, tog mediciner och alvedon, klädde på mig, och la mig i soffan. Tittade på tv, och bara tog det lugnt ett tag. Sen pratade jag med fröken L, och så bestämde vi att vi skulle gå ner till gallerian och kika lite, jag skulle handla lite, för jag kände smak och lukt idag. :)
Så vi gick ner, jag luktade lite på parfymer, och bestämde vilka jag skulle ta, vart två stycker, en Kate Moss och en Betty Barclay, luktade jätte gott :)
Och så köpte jag ett par SNÖ örhängen, dom va söta :)
Efter det så pratade vi lite över en cigg, och sen gick hon hem, och jag med.
Tog det lugnt igen. Messade lite med kompisar, satt på facebook och msn.
'
Pratade med min älskade vän Kate med, som gifte sig idag, så numer heter hon Kate Eriksson :) GRATTIS igen KATE och NICHLAS, är verkligen jätte glad för er skull ! :D<3
'
Kikade på film med, och lite senare på kvällen så gick jag ut och tog en ciggis med Agda, pratade en snabbis och sen gick jag hem, och hon åkte hem till sig.
Hängde lite tvätt som jag hade tvättat, och sen kikade jag på film.
Kikade lite mer på film, och så pratade jag med Mr Handsome på msn :D Massa trevligt.
Sen vart det faktiskt sängen för min del. Kikade lite på Mamma mia innan jag somande. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Lördag 22 Januari 2011;
'
Vart väckt idag av Agda, iofs var klockan runt 13 tiden, men jag somnade inte förns kl.4 imorse. :P
Iaf, hon väckte mig och tyckte att jag skulle följa med till Östhammar och sällskapa henne när hon städa.
Så jag gjorde väl det, men ja, inte så jätte pigg måste jag säga.
Men det gick väl bra, Agda städade och jag förhörde henne lite på termerna vi har prov på i medicinsk grundkurs.
När hon hade städat klart, köpte vi lite mat, vart pizza idag, hon släppte av mig hemma, och så åkte hon hem och hämta sina böcker för att vi skulle plugga efter maten.
'
Vi åt, pratade, skrattade, rökte och så pluggade vi då. Det gick ju ganska bra, fick iaf frågorna gjorda och så. :)
Sen vart det bestämt att vi skulle gå ut, eller ja, jag skulle vara nykter. Men Agda åkte hem, och fixade. Och jag hoppade in i duschen och gjorde mig iordning. Sen kom Agda och P och hämta mig, så hämtade vi upp R, och sen bar det av mot staden. Vart Saluhallen idag. :)
Det va inte så mycket folk i början, men det kom bara mer och mer. :) Vart väldigt mycket folk där. Fullt ös !
Fick några ragg jag med, men två kan man dock räkna bort på engång, uschaaa ! :P *kväljningar*
Men dom andra två va faktiskt helt okej, speciellt ena av dom, mumma ! :D
Iaf, det va ett väldigt drag där iaf. Agda och R dansade som tusan, en annan var ju väskhållare. :P
Men iaf, vi stannade till stängning, sen hämtade vi ut jackorna, och så gick vi till bilen, och nu var det min tur att köra. Åkte först till Donken, åt lite, såg världens idiot där, alltså det finns verkligen folk till allt men ja, :P
Sen åkte vi hemåt. Släppte av R hos henne, och så åkte vi till Gimo. Parkerade bilen, sa hejdå och godnatt så gick jag hemåt. :)
Kom hem, kikade facebook lite grann, och sen vart det sängen.
'
Goodbye, and Goodnight !

Söndag 23 Januari 2011;
'
Jahapp, sov en stund idag då. :) skönt. Men vaknade där, och fick mess från Agda. Pratade med henne med, gjorde mig klar för att åka och titta på innebandy. Åkte först till K för att byta bil, höll på att krocka, eller ja, Agda höll på att göra det. Men det gick ju bra, och vi lever, bilen är hel. :)
Böt bil som sagt, och så åkte vi in till staden, hämtade upp en kompis till K och Agda och sen vidare till Allianshallen, för att kika på grabbarna när dom spelade innebandymatch.
Va rätt kul faktiskt, men matchen slutade lika, 5-5. Efter det så åkte vi först och hämtade Agdas bil, och en åkte vi hem till Gimo. Bestämde mat, sen handlade vi lite, och så lagade jag mat, var kycklinggryta med ris. Väldans gott vart det iaf :D
Efter maten så vart det lite mer pluggande. Gick ju bra, till en början, och sen ja, då med. :)
Avslutade efter ett tag, och så gick Agda hem, och jag kikade lite på tv, och facebook och sådär.
Sen vart det en film, och sen sängen, ladda inför en skoldag imorn.
'
Goodbye, and Goodnight !

Måndag 24 Januari 2011;
'
Japp, klockan ringde kl.7. Men snoozade ett tag, och gick väl upp efter en stund. :P
Tog mediciner, klädde på mig, slog igång kaffebryggare, gjorde mig iordning. Drack kaffet, messade med Agda. Sen vart det dags att gå till skolan. Mötte upp Agda utanför henne, så gjorde vi sällskap till skolan.
Kom fram, det visade sig att det varit en olycka på 288an efter Uppsala, så bussarna vart försenade, så vår lärare kom lite sent, så vi fick en liten stund till på oss, att röka och dricka kaffe, köpte även en smörgås.
Sen var det dags, Vård och omsorg, kul lektion idag, :) Den är ju lång så lite rast fick vi emellan.
Sen slutade lektionen, och vi hade lunch. Sen började nästa lektion, Social Omsorg, det va också en bra lektion idag. :D Vi hade kul, skrattade väldigt mycket ! :D
Fick lite raster där emellan med, då lektionen är lite mer än 3 timmar. :)
Efter den lektionen fick vi sluta, och gå hem. Jag och Agda tog sällskap, och så sa vi hejdå när vi kommit fram till henne. Jag fortsatte hemåt, ringde Tobben på vägen hem, han ringde nämligen under lektionen, pratade ett tag, och så vart det bestämt att han skulle komma förbi idag, och äta lite mat med mig, och så prata lite och så skulle jag fixa med hans datorn.
Under tiden jag väntade på honom, så kollade jag facebook, och så slog jag igång lite musik, och sen började jag städa lite grann, hann damma och torka av typ allt, men dammsugarn hann jag inte dra fram innan han kom.
Pratade faktiskt väldigt mycket. Känns bra, för han är ändå en av mina bästa kill-kompisar, vi kan prata om allt, och har kul när vi umgås, och vi är inget mer än väldigt bra kompisar. Sen lagade jag mat, korv och stuvade makaroner vart det idag, :) Alltid trevligt med matsällskap och någon som uppskattar maten :)
Sen satte vi oss med datorn, och ja det tog ett tag, men vi fick till slut ordning på det hela, och kunde installera Norton. :) Han har ingen cd-rom på datorn, så då får man gå via hemsidan, och vi hade tydligen fel adress och så.
Men det gick ju, och jag började lägga in filmer på extrena hårddisken som Tobben köpt, han ville ha musik med, men ja, att lägga över 176 filmer tar ett tag. :)
'
Gick ner och handlade åt Agda, sen när klockan började närma sig 21, så var det dags att röra sig till henne, för att plugga, gjorde klart allt och så körde Tobben dit mig, snäll han :D
Kom dit, och ja, fröken satt ju vid datorn typ hela tiden. När hon väl slet sig så pluggade vi och drack te.
Gick ganska bra att plugga faktiskt, sen pratade hon i telefon typ hela tiden, :P
När hon väl la på så pluggade vi lite till. Efter det så kikade vi lite på bilder och så, sen var det dags att gå hem för min del.
Kom, hem, förde över all musik på externa hårddiken, till herr Tobben, vart klar, och så satte jag mig i soffan, slog igång lite musik, och så tv, standard, och så började jag skriva bloggen, vart några inlägg nu, men ja mycket mer att läsa för er :D
'
Men nu ska jag nog ta och läsa igenom mina papper till provet, och sen dra täcker över huvudet.
'
Goodbye, and Goodnight !



Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback