kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Lör 8, Sön 9, Mån 10, Tis 11, Ons 12, Tors 13, Fre 14, Lör 15 & Sön 16 Januari 2011

'
'
'
'
'
'
Lördag 8 Januari 2011;
'
Jobb idag me då, börja tidigt och sluta sent, 7-20.
Va väl okej, men kändes väl sådär, första dagen jag jobbar dag sen innan semestern i Vemdalen.
Va lite trött när klockan ringde då, och inte tusan kunde man somna i tid heller, det är ju som vanligt.
Kom till jobbet iaf, drack maaassa kaffe, kaffeintaget stod på maximum ! Det gillar vi !
Satte igång med arbetet och allt gick bra, as usually. :P
'
Fick gå på min rast där emellan, rätt skönt. Fick lägga mig och vila lite, somnade som en liten bebis.
Bra skönt, men hade inte så större lust till att vakna när klockan ringde en timme senare. Morr !
Men en arbetsnarkoman måste göra vad en narkoman gör, missbruka :D Haha !
Kvällen gick bra den med, sen fick man åka hem. Kom hem, åt lite mat, och så kom Fröken L över, jag la över lite låter på hennes mp3a och hennes sons mp3a med, :) Pratade och skrattade gjorde vi åå. :)
Sen gick hon hem, och jag kikade lite på datorn, fixade en ny skiva och sen gick jag och la mig jag med, :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Söndag 9 Januari 2011;
'
Jobba idag med, min sista dag innan jag börjar skolan. :)
Uscha för jätte tidiga mornar, uscha för snö, uscha för regn. :P
'
Kom iaf till jobbet, drack kaffe och prata lite, sen satte det hela igång, och ja allt gick som vanligt, bra. :)
Det flöt på, och så fick man gå på rast, röka lite, pratade med pappsen, bestämde att jag skulle åka ut dit och lämna min bil efter jobbet, och så skulle han köra hem mig.
Passade på att ringa Thomp och Carro med, och höra om dom skulle vara hemma, och det skulle dom, så skulle kika förbi där med.
'
Jobbade klart mina timmar och sen fick jag sluta, tackade för mig och sådär. :)
Åkte ut till Kölinge, hälsade på mamma och pappa, och så gick jag över till Thomp och C'lin. :) Eller ja, dom va ute på äventyr, C'lin va ute och gick med Lisen i vagnen, och Thomp va ute och åkte fyrhjuling med Maya. :)
Så dom kom precis när jag kom. Åkte lite fyrhjuling jag med, haha !
Sen gick vi in, gosade lite och lekte med Maya, fikade lite och sådär. Gosade med Lisen, och mös. :)
Sen vart klockan mycket och det va dags att börja röra sig hemåt, och eftersom att pappa skulle köra hem mig med så :)
Sen skulle jag över till Fröken L med och baka lite :)
'
Kom hem, har en snäll pappa som körde hem mig :) Tog med mig bakgrejen och så gick jag över till Fröken L, och så började vi baka. Bullar stod på schemat, det va kul och det gick bra, drack kaffe gjorde vi med.
Mös lite med barnen med. :) Söta dom.
Bullarna vart bra med, goda också :) Sen gick jag hem, tog det lugnt. Duschade och sådär, sen vart det sängen rätt tidigt eftersom att man skulle upp till skolan imorn, lite pirrigt äre minsann. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Måndag 10 Januari 2011;
'
Vaknade av väckarklockan, kändes lite konstigt att gå upp och inte åka till jobbet. :P
Idag skulle jag till skolan, bara det kändes konstigt.
Drack kaffe, kikade lite på internet och sen gjorde jag mig iordning, klädde på mig och så var det dags att gå till skolan. Lite pirrigt i magen, men det skulle gå bra, hade musik i lurarna och så va det bara att gå. :)
Det är inte så långt och tar inte så lång tid, lite kallt bara men det gick :)
'
Kom fram, visste inte alls vart jag skulle gå egentligen, men ja, det fick gå. :) Chansade och kom rätt, när de flesta hade kommit så gick vi till klassrummet, fick lite information och så fick vi schemat och lite sådär :)
Sen gick vi en rundtur och dom visade vart vi skulle vara under våra olika ämnen, vi hade vårt hem-klassrum, och så hade vi datasalen, och så vart vi visade vart våra lärare sitter och så vidare. Fick reda på att vi inte hade någon datorkunskap imorn, vilket inte gjorde mig så mycket, jag menar jag gick en treårig datorlinje, så jag tror att jag vet hur man använder word, excel, power point m.m
Efter det så fick vi gå hem för dagen, kändes bra. :)
Kom hem, startade en maskin med tvätt, och så diskade jag lite grann, messade med Tim, och kikade lite på tv.
Kom fram till att Tim skulle komma förbi och dricka kaffe senare. :) Han va ändå och jobbade i Gimo.
Så jag åt lite och väntade på att dom skulle komma förbi, och så kom dom, jag slog igång lite kaffe och så pratade vi lite grann. Drack kaffe, rökte och pratade lite mer.
Sen var det dags för dom att återgå till arbetet, och jag återgick till absolut ingenting. :P
'
Pratade med lillasyster en stund med, hon och Sara skulle kanske kika förbi lite senare. :) Dom skulle inte till stan först och så bara.
Jag fixade med tvätten och så, sen ringde Natta igen, och sa att dom va på G.
Jag kikade lite på face och lite på film med, :) Sen kom dom, och så åkte vi och handla lite, jag köpte skrivblock, pennor och lite annat skoj. :)
Efter det så handlade vi lite på coop med. Sen åkte vi hemåt, började laga mat och så var jag tvungen att gå ner och handla lite till. Det vart kebabgryta idag med ris :)
Vi åt, lyssnade på musik och pratade lite, sen fixade jag ner lite låtar till fröknarna, och så brände jag en varsin skiva till dom, och sen vart det dags för dom att röra sig hemåt.
'
Jag fixade lite här hemma, och så kollade jag på film, kollade läget på face och bara va, det vart sängen rätt tidigt, eftersom att det va ännu en skoldag imorn. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Tisdag 11 Januari 2011;
'
Japp, uppe idag med, känns fortfarande lite konstigt men det är väl så. :)
Slog igång kaffebryggaren, och så kikade jag lite på face, gjorde mig iordning, klädde på lite, och så tog jag mediciner.
Drack kaffe och laddade inför min första officiella skoldag. :)
'
Sen var det dags att gå igen, med musik i lurarna gick det bra, kallt men det gick bra iaf :)
Hade två lektioner idag, medicinsk grundkurs och psykologi A, va kul faktiskt och lärarna är kanon ! :)
Fick dock läxa, men det va inte så farligt, det va bara att läsa lite. :)
'
Kom hem kikade lite efter böcker på nätet, behövde beställa hem två st, vilket jag gjorde. Och så pratade jag en stund med mormor i telefon, och jag kan lugnt säga att jag har världens bästa mormor och morfar, bara så att alla vet :D
Efter det så kikade jag lite på film, och kollade face lite, la till lite grejer, och sådär. :)
Sen var det dags att lägga sig i sängen och få lite sömn.
'
Goodbye, and Goodnight !

Onsdag 12 Januari 2011;
'
Ja vaknade för min tredje skoldag idag då :)
Gick upp, gjorde mig iordning, klädde på mig, drack kaffe. :)
Sen var det dags att röra mig mot skolan, inte så asnice att gå när det snöade, och när man fick snö i hela ansiktet, inte okej alls. Men till skolan kom jag ju iaf, :)
Började dagen med medicinsk grundkurs, och det gick bra. :) Fick några små raster under lektionen som va lite lång, :)
När den lektionen var slut så fick man rast igen, innan det var dags för Psykologi, :)
Gick bra det med. Efter psykologin fick man sluta och gå hem :)
Jag gick först till handledaren och tog bort två kurser, datorkunskap och arbetsmiljö och säkerhet, känns dumt att läsa dom igen, :P
Sen gick jag hem. :)
'
Handlade lite och så hem, lagade mat och sådär. :) Sen kikade jag på film och tog det lugnt, satt på facebook och kikade med. :)
'
Är man homo om man suger av sin allra bästa kompis, eller är det bara vänskap på väldigt högnivå ?
'
Pratade med en klasskamrat, och så prata jag med Fröken L. :)
Skulle bränna ut en film till henne, :) Pratade med min klasskamrat med och sa att jag skulle komma över lite senare så hon kunde få anteckningar och sådär :)
'
Filmen tog sin lilla tid på sig, så den hann inte bli klar tyvärr, men gick iaf över till S, hon fick mina anteckningar och så pratade vi lite och så :)
Det va trevligt. :) Skönt att man känner någon i klassen lite bättre. :)
Pratade massa, bestämde att vi skulle börja med F&S och sådär, får se hur det går. :)
'
Sen var det dags att gå hem, läste massa kommentarer som hade kommit efter mitt spontana inlägg på face, haha, :D men det är kul att folk kommenterar sånt :p
'
Efter det så vart det en film, eller två. Beställde ännu en bok idag, lika bra det. :) Och så vart det sängen. Ladda om batterierna till ännu en skoldag.
'
Goodbye, and Goodnight !

Torsdag 13 Januari 2011;
'
Fick sovmorgon idag :D Rätt skönt.
Slog igång kaffebryggaren, klädde på mig, gjorde mig iordning, och så tog jag mediciner och sen drack jag kaffe och rökte lite.
Kollade face och sådär, sen gjorde jag mig klar för att knata till skolan, med musik i lurarna.
Kom fram, kom i lagom tid, mötte halva klassen utanför vid "rökrutan". Pratade lite och sådär, sen var det dagas att gå in och börja dagen första och enda lektion :) Vård och omsorgsarbete. :)
Det gick bra det med, första lektionen, och det va mest presentation och så idag, sen lite annat med. :)
Sen var det dags att sluta, :) Jag och S tog sällskap hemåt, hon skulle hämta sonen på dagis och så gick vi och handlade lite, och sen gick vi hem, kom hem, diskade lite, och så började jag laga lite mat. :)
Idag vart det tacos, mumma, :D Maten vart färdig, och jag åt medans jag kikade på en film.
Pratade lite med förken L, och gick över dit en sväng, lämnade filmen, och så lämnade jag lite godis till barnen. :)
Sen hem igen, och så prata jag med S och bestämde att vi skulle gå upp till gatan och kika lite, men vi kom upp lite sent, så de flesta hade redan gått därifrån när vi kom upp. Men lite fick vi se iaf. :)
Vi gick en vända och så gick vi hem sen, kom hem, tinade upp lite grann, för de va rackarns kallt ute.
Messade lite med Andreas, och så pratade jag en sväng med Tobben i telefon, sen vart det en film, och sen gick jag och la mig. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Fredag 14 Januari 2011;
'
Ledig idag, eller lektionsfri, rättare sagt. :)
Vaknade runt 10 tiden, kikade på film och kröp ner i soffan med täcke och kudde, mysig som tusan, :)
Kikade lite Face ibland, sen åt jag lite. :) Och kikade på en film till, en filmdag idag tror jag. :)
'
Startade en tvättmaskin gjorde jag förstås, och så pratade jag med pappa lite tidigare, försökte få tag på Linda med hon ville inte svara.
Hängde tvätten, och startade en tvättmaskin till. Började kika på film, fick sms om att jag kunde hämta mina böcker efter kl.17, så gjorde det, sen försöka hitta på något att äta vilket inte alltid är det lättaste.
Men det vart iaf kyckling, ris och currysås, gott som fasen. :)
Fick ett mess från Agda, hon frågade om jag skulle med in till stan senare, och jag frågade vad vi skulle göra där.
Ringde och prata med na, och så visade det sig att vi skulle in till krogen. Jaha, tänkte jag, vad tusan ska jag ha på mig ?!
Fick lite panik sådär, här satt man i mjukisbyxor, tshirt, med håret i en slarvig toffs, osminkad och kollade på film, jag fick en väldans fart in i duschen, gjorde mig iordning löste klädproblemet, och vart klar i tid, gick ut och ner, hann röka lite innan Agda kom och hämtade upp mig.
Vi åkte mot staden, hämtade upp en kompis till Agda i Alunda, sen vidare mot Rasbo och Grän, lämnade Agdas bil där och åkte med en annan kompis till Agda in till staden, parkerade och så gick vi mot bankomaten, och sen mot Etage.
Det va inte mycket folk ute, men det var trevligt ändå, hann med att dra i mig 5 lakritsshots, och 3 cider, :P haha !
Ja jag är lättpåverkad, :P
'
Efter några timmar där, så var det dags att röra sig hemåt, stannade på Max, träffade PP där och pratade lite med honom, sen hämtade Agdas bil i Grän, och så släppte vi av R i Alunda, sen vidare mot Gimo, lagom halt ute då :P
Kom hem, skönt att få av sig stövlarna, :D Skönt att lägga sig i sängen och sova lite :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Lördag 15 Januari 2011;
'
Sov ganska länge idag, men så är det :) Lite trött efter gårdagen men inte bakis, för det blir jag ju aldrig.
Det vart en lugn dag idag, kollade på film, lyssnade på musik, satt vid datorn.
Pratade ett tag med Tobben med.
Dagen gick ju, och pratade med Fröken L på kvällen så gick ut och träffade henne ett tag.
Sen hem igen, lyssnade på musik, satt vid datorn messade lite, och sen vart det faktiskt sängen.
Vart inte mycket skrivet idag, men gjorde ju inget speciellt så då är det ju svårt att skriva något. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Söndag 16 Januari 2011;
'
Skönt med sovmorgon tyckte jag, ajo eller hur. Vart väckt, iofs så va klockan 10, men vart väckt av Agda iaf, och vi skulle tydligen åka till stan, så jag gick väl upp, klädde på mig och gjorde mig klar. Så kom hon och hämtade upp mig, och så for vi mot staden.
Vi började med Ikea, gick där och kika lite, och så åt vi lite. Sen gick vi runt lite till, och jag hittade några saker jag ville ha. :)
Efter det så åkte vi till Chilli, och där hittade jag söööööötaste tofflorna. :D Älskar dom.
Agda köpte kuddar, träffade Taantyy och rökte lite med henne, och pratade lite. :)
Sen for vi ner till ÖB kikade lite där, köpte skrivblock och sådär till skolan. :) Efter det så åkte vi upp till Mio för Agda skulle betala soffan hon köpt, som hon egentligen skulle få med sig hem idag, men det gick inte som vi hade tänkt. :P
Efter det så åkte vi hemåt, lite trötta efter en heldag i staden. :) Kom hem, åt lite mat, pluggade lite, kollade på tv, satt vid datorn, kollade på film gjorde jag med. :)
Pratade lite i telefon med Taantyy med :) Pratade på msn och sådär. En skön och lugn söndagskväll. :)
Gick och la mig, och kollade på en film till :)
Bäst att få lite sömn, för imorn är det ännu en skoldag :D
'
Goodbye, and Goodnight !

Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback