kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Lördag 29, Söndag 30 & Måndag 31 Januari 2011

'
'
'
Lördag 29 Januari 2011;
'
Hej alla glada, :)
Skönt att vara ledig på helgerna, det är ju himmelriket för en som är van att jobba 7 dagar i veckan, och jobba nästintill varenda helg, men det är det underbara med att gå i skolan, jag får en utbildning och så får jag vara ledig på helgerna, :)
Men ska jobba extra någongång iaf, när jag känner för det. :)
'
Sovmorgon som sagt, skööönt. :) Somnade rätt sent imorse, satt och pratade med lite folk på msn och så :)
Klockan gick fort och helt plötsligt så var klockan jätte mycket, :P
'
Tog mediciner, klädde på mig och drack lite kaffe och så. Pratade med Pappa och han gav mig ett jätte glatt besked, min bil var färdig och jag kunde hämta den, wiihoooo, ! I just love my daddy ! :D<3
Så jag fixade lite, kikade på tv, och satt vid datorn, sen kom Agda och hämta upp mig och så körde hon ut mig, snäll hon :)
Kom ut, pratade lite med mamma och pappa, dom satt och åt när jag kom, men pratade lite snabbt, och sen fick jag min älskade bilnyckel, och så gick jag ut och startade bilen och kollade om det funka, vilket jag trodde att det skulle göra, men ville se, och det gjorde det, och jag vart alldeles exalterad, typ jätte glad !! :D
Tackade min älskade pappa så mycket, och har planerat en liten överraskning till honom med, eller ja, jag och lillasyster har pratat om det, :) Hihi !
När jag ändå var därute, vilket jag inte hade varit på 3 veckor, så ringde jag familjen, som för övrigt betyder väldigt mycket för mig, som bor granne med mamma och pappa, och kollade läget, dom var hemma och skulle vara hemma, eller ja Thomp skulle iväg, men jag kunde kika över och hälsa på ändå :)
Massa mys, glada ansikten, lillfisan sov, men storfisan vart väldigt glad över att se mig, sprang emot mig och hoppade upp i famnen på mig ! :D Det gör en verkligen glad, det bara värmer i hjärtat, för jag älskar verkligen den ungen, :)
Vi lekte och gosade, och pratade och mös. :) Lillfisan vaknade efter ett tag och så fick jag gosa med henne med, men hon var lite väl nyvaken och hade inte riktigt vaknat än, och magen busade med henne. Men efter en stund gick det jätte bra, och vi gosade och jag pratade med henne, och hon log, awe, det värmer också i hjärtat ! :D
Älskade älskade ungar, :D Jag och Mays planerade inför vår kommande Nickis resa, och hon fick bestämma lite, och vi bestämde att Amanda skulle följa med om hon ville, och så tar jag storasyster som sällskap.
Och så frågar snuttan, Mickan kan inte jag få sova hos dig någon gång ?
Ja vad säger man, självklart får du det sa jag, om du vågar det. :) Och det gjorde hon ju, för hon hade ju sovit hos många andra, mormor, morfar, farmor och farfar, så hon vågade. :) :D
Jag och Carro drack kaffe, och pratade lite, och så var det dags för lillfis att lägga sig, jag hjälpte henne att borsta tänderna och så böt hon om till nattlinne, och så la jag henne i sängen, och bäddade om henne, och nattade henne. :) Hon ville att jag skulle bädda om henne så att hon var riktigt omstoppad;
'
'
'
Sen vart det lite mys med Lisen, och så nattade vi lillskruttan och sen vart det massa prat med Carro, vi pratar om så mycket och det känns så bra, det känns bra att jag har henne som jag kan prata om allt med, :) Mamma Carro. :D
'
Klockan vart mycket och det var dags att åka hemåt, kändes bra att gå över och sätta sig i sin egna bil och köra hem, och ja det kändes ännu bättre att den fungerade som den ska. :D Lovely !!
Kom hem, parkerade bilen, och så gick jag in. Satte mig vid datorn en sväng, och kikade lite på tv. Laddade upp lite bilder på face. Och sen vart det sängen för min del. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Söndag 30 Januari 2011;
'
Vaknade väl lite sent idag, men skönt att få sova ut lite grann med, när jag vaknade så gick jag upp tog mediciner, och klädde på mig, sen satte jag mig vid datorn, gjorde iordning lite kaffe och så drack jag det och rökte lite, kikade på tv en stund, sen fick jag ett ryck, började sortera lite bland papper och sådär, och satte in det i pärmar och ordnade lite struktur på allt. :) Tog sin lilla tid, men vart ju klar tillslut.
Sen vart det lite plugg, läste lite och så.
Pratade lite med folk på msn, och tog det mest lugnt. Gick ner till Ica och handlade lite grann, lagade mat.
Och så duschade jag, pratade med folk på msn, och kikade på film. Hade lite söndagsmys för mig själv. :)
Satt vid datorn väldigt länge, blir lätt så man glömmer bort sig, pratade med Karro på msn med, pratade igenom allt, och det känns bra, och har planerat att så fort jag får tid över och kan så ska jag ta mig ut till henne och fika och hälsa på, :) Och det ska jag :) Måste bara besikta bilen så jag inte kör olagligt. :P
'
Pratade ett tag, och sen vart det dags för sängen, det är ju trots allt skola imorn. :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Måndag 31 Januari 2011;
'
Japp, vaknade av klockan kl.7, snoozade en stund men gick sen upp, slog igång lite kaffe, tog mediciner, klädde på mig, och så gjorde jag mig iordning, drack kaffe och rökte. Sen packade jag ihop böcker och tog på mig jackan, kopplade upp bluetooth headsetet med telefonen så man fick lite musik, sen gick jag mot skolan, mötte upp Agda utanför henne och så gick vi tillsammans till skolan, kom fram och hade första lektionen, Vård och omsorg. Alltid lika roligt. :) Vi började med att gå igenom lite grann, och så fick vi jobba lite själva. Sen samlades vi och så tog vi kaffe rast, så man fick röka lite och dricka kaffe. Sen kollade vi på en film resten av lektionen.
Fick sluta, hade lunch. Jag drack kaffe och rökte, och så fortsatte vi med vårt grupparbete, och gjorde det färdigt. Sen började nästa lektion, Social omsorg. Och så hade vi mentor tid i början på den lektionen, sen satte det igång, och vi gick igenom socaltjänstlagen, hade rast och så jobbade vi två och två. Sen var lektionen slut och vi fick gå hem.
Fick sällskap av tre klasskamrater, sa hejdå till Agda utanför henne, och så gick vi vidare och så sa jag hejdå till de andra två :)
Kom hem, lämnade böcker och så, sen åkte jag till OK köpte bromsvätska, och så fyllde jag på det och fixade lite, sen parkerade jag bilen, gick in, kollade på tv, och så satte jag mig vi datorn, värmde på lite mat.
Kikade på tv, och pratade med folk på msn, pratade med Linda i telefon ett tag, och sen vart det en powernap på någon timme, :P Vaknade, kikade på tv, och satte mig vid datorn igen. Pratade med lite folk, och så. Sen vart det lite kaffe, eller mycket, och sen pluggade jag en sväng. Och nu sitter jag här och skriver lite. Kollar lite på tv med, intressanta program ibland och man fastnar. :)
Men nu ska jag nog krypa i säng, för blir upp rätt tidigt imorn, och åka iväg och förhoppningsvis få besikta om bilen :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback