kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Fre 31 Dec 2010, Lör 1, Sön 2, Mån 3, Tis 4, Ons 5 & Tors 6 Januari 2011

'
'
'
'
'
'
Fredag 31 December 2010;
Nyårsafton.
'
Vart väckt i daglig ordning där på morgonen. :)
Gick upp, tog mediciner, och slog igång radion, åt lite frukost och sådär.
Sen kikade vi lite på film. Tog det allmänt lugnt.
Spelade kort, massa olika spel, drack lite alkohol :) Duschade gjorde jag med, dom andra åå.
Sen lagade vi mat, vart kött, pommes och bea, sallad med :) Mumma :D
'
Efter maten tog vi det lugnt, och drack lite. Spelade mer kort och sådär.
Hade allmänt trevligt, efter ha gjort oss iordning, så vart det lite mer kort spel. :)
'
Sen gick vi upp till hotellet lite längre upp på vägen :) Drack lite där med. Väntade in tolvslaget, och hade mys.
Sen rörde vi oss neråt, för att åka med taxin ner till vemdalsskalet för att gå på paarteey :)
Dyrt, men kul. Mycket folk vare med, och jag lovar jag såg det löljigaste jag sett på länge, haha, idioter.
Huah, och han va inte ens snygg karln. Usch ! :P
Vi träffade på Fille med, Robban och Simon med. :) Dansade och sjöng med till musiken, jätte skojj ! :D
Klockan gick fort och helt plötsligt så vare dags att gå ut och ta taxi hem, vilket tog sin tid, det va kö ner för att hämta jackan, och sen va folket som gamar på taxibilarna. Ja huahligen. :P
Men tillslut fick vi en taxi och så åkte vi hemåt. :) Kom hem, släpte ut Rocco en stund. Så vart det fyllekäk, :P Och sen vart det sängen för oss, sent nog. :)
'
HAPPY NEW YEAR ! :D
'
Goodbye, and Goodnight !

Lördag 1 Januari 2011;
'
Ja, vi va lite trötta idag, men inte så mkt mer. :) Tog det lugnt kikade på film och bara va. :)
Sen åkte jag och Natta ner till Ica i Vemdalsskalet, handlade lite mat och lite annat gott :)
Det vart någon film med. Sen hem till stugan igen, lagade lite mat och sådär, sen kikade vi på film och tog det lugnt. Skönt efter gårdagens bravader.
Vart några filmer innan vi va klara, kikade bl.a på The Social Network, a.k.a Facebook filmen, och så Den där Mary, och Soltice en skräckis, :)
Sen va vi rätt trötta så det vart sängen där, jag satt lite vid datorn innan, pratade lite med Finast och sådär, messade lite åå :)
Sen vart det faktiskt sängen för mig med, :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Söndag 2 Januari 2011;
'
Vart självklart väckt där på morgonen, :) Gick upp tog mediciner och så åt vi lite frukost, drack kaffe och rökte.
Sen packade vi våra saker, och städade av stugan. Va ute med Rocco och så, sen lasta vi in det sista i bilen och åkte ner till Skalet för att lämna tillbaka nycklar. Sen tankade vi lite och köpte färddricka, sen bar det av hem. :)
Allt gick jätte bra, :) Mycket skratt och sång. :) Vi stannade i Bollnäs för att äta, vilket vi inte va ensamma med att göra, fick stå i världens kö, och långtid tog det med. Men vi fick vår mat tillslut.
Åt den och så bar det av igen. Hann en bra bit, sen vart det stopp, hamnade i en lång lång lång kö, som man fick stå i länge. Eller ja små rulla lite framåt.
Tog ju sin tid iaf, och så tillslut släppte det, och det rullade på hur bra som helst.
Det tog tid att komma till Uppsala men vi kom ju fram till slut iaf, och det kändes bra att känna igen sig, fast det va med lite sorg i hjärtat man lämnade vemdalen, man hade gärna stannat kvar. :)
'
Åkte ut till Rasbokil och släppte av Natta, Jocke och Rocco. Hjälpte dom in med lite grejer, och pratade en stund, sen åkte jag hemåt jag med. :) Packade in allt från bilen, slängde smutstvätten i maskinen, och sen tog jag det lugnt. :) Duschade och tittade på film.
Satt vid datorn lite grann, och kände mig ensam efter en vecka med 2 huliganer och en hund. :P
Men ja, man får väl vänja sig igen. :)
Sen vart det sängen, hade tänkte mig åka in till stan imorn och handla lite. :) Med lite sällskap av Linda :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Måndag 3 Januari 2011;
'
Vart väckt på morgonen, jobb på gång. :) Men ja jag vart ju inte förvånad heller så :)
Jobba imorn och fredag, lördag och söndag. :) Hm, lie ledig iaf.
Och idag bär det av in till stan, gjorde mig iordning och så pratade jag med Linda. Men hon va inte så jätte snabb eller, så jag gick över till Fröken L och drack lite kaffe och pratade en stund.
Sen åkte jag och hämtade upp fröken i Alunda, och så bar det av mot staden. Vi tog Gränby först och sprang i några affärer, vart först BR och köpte Twister till Maya, :) Sen vart det Lagerhaus och köpte ljus till storasyster, och sen vart det Lindex för att köpa kläder till Amanda. :)
Träffade Tobben på Gränby med, pratade en stund och sen åkte jag och Linda till Willys för att handla mat.
Pantade först massa burkar, det vart en hel del pengar det :)
Sen vart det massa mat, träffade på Finast där inne, pratade en stund och sen återgick vi till handlingen. :)
Tog lite tid men vi vart färdiga iaf. Packade in allt i bilen och så åkte vi ut till Kölinge, skulle ge de lite sena julklapparna till storasyster och Amanda. :) Vart bjudna på kaffe och pratade en stund, dom tyckte om presenterna, och det va ju bra. :) Amanda vart jätte fin i kläderna jag köpte :)
Sen åkte jag och Linda hemåt, släppte av henne i Alunda, och sen åkte jag hemåt och packade in all mat i frysen, skafferiet och kylen. Sen vart det matlagning.
Pratade med Carro på vägen hem, och bestämde att jag skulle komma ut till dom på onsdag och mysa massa. :)
Och så slog jag mig ner i soffan och tittade på film, och bara tog det lugnt.
Laddade upp bilderna från Vemdalen på face.
Gick och la mig i sängen inte långt efter.
'
Goodbye, and Goodnight !

Tisdag 4 Januari 2011;
'
Gick upp i lagom tid, klädde på mig, tog mediciner, drack lite kaffe och åt frukost.
Kikade lite på tv och satt vid datorn en stund. :)
Sen var det dags att åka mot jobbet efter mer än en veckas ledighet, känns bra :)
Kom till jobbet, allt va som vanligt. :) Började arbetet, har det i blodet så att säga :)
Och allt gick jätte bra, klockan gick fort och så var det dags att åka hem.
Kom hem, duschade, kikade lite på tv och tog det lungt. Vart en film eller två :)
Sen vart det sängen, för att ladda inför morgondagen :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Onsdag 5 Januari 2011;
'
Vaknade av klockan, gick då upp, klädde på mig, tog mediciner, gjorde iordning lite kaffe.
Drack kaffe, lyssnade på Bandit och kollade Face lite grann. Sen gjorde jag mig klar för att åka ut till Kölinge. Hjälpte fröken L med att kolla oljan på bilen först, sen åkte jag utåt. Kom fram, möttes av en väldigt glad Maya :)
En jätte kram fick jag. :D<3
Maya fick öppna presenten, hon fick ett Twister, och så skulle vi leka lite med den. Carro och Maya började, så fick jag gosa lite med Lisen så länge :) Det gick ju bra för dom.
Sen vare min tur med, och ja det gick väl sådär, men det va kul. Man är ju lite osmidig :P haha !
Jag och Maya lekte massa, Thomp och Carro lagade mat och jag gosade med Lisen.
Sen åt vi lite hamburgare, och under tiden Maya åt upp maten så gick jag ut och rökte lite grann, pratade med Natta och Tessan en stund. :)
Sen gick jag in igen. Och Maysan hade ätit upp maten, duktig hon :)
Efter det så klippte jag håret på dom, Carro klippte jag luggen på och på Maya med, och så klippte jag håret på henne med. :)
Sen vart det lite mer Twister, mendans Thomp och Lisen sov. :)
Drack lite kaffe gjorde vi med :) Och så gosade jag lite med Lisen en stund till, sen så klädde jag och Maya på oss och så gick vi ut, åkte lite i backen ute på gården, va kul :) hehe.
Sen busade vi lite till, och sen gick vi in. Busade lite till, och så åt dom lite, och jag gosade lite.
Sen masserade jag Thomps axlar lite grann, och så drack vi kaffe.
Jag och Maya lekte lite till, och sen var det dags för henne att lägga sig. :) Bäddade ner henne och sa godnatt.
Jag drack lite mer kaffe och gosade lite mer med Lisen, eller massa med Lisen :) <3
'
'
Det vart dags för Lisen att lägga sig, och jag fick lägga henne i sängen och bädda ner henne, det såg så mysigt ut när hon låg där :) Sa godnatt till henne och så gick jag och Carro till soffan, pratade lite och sådär.
Sen fick Carro en massage hon med, snacka om spänd, och fel hållning hade hon med. Men får hoppas på hon rätar upp sig snart :)
'
Pratade en stund till, och sen var det dags att åka hem, så jag sa hejdå och så åkte jag hemåt. :)
Kom hem, satte mig i soffan kikade lite på film, och tog det lite lugnt, sen vart det sängen för min del :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Torsdag 6 Januari 2011;
'
Vart väckt av att mamma ringde mig, hon frågade om jag va hemma, ja svarade jag väldigt ny-vaken.
Pappa skulle komma och byta soffa :)
Så jag gick upp då, klädde på mig, tog mediciner och slog igång kaffe bryggaren, möblerade om lite så det skulle gå lättare. Och så kom pappsen :)
Vi bar ner min hörnsoffa, och sådär. Sen bar vi upp min nya soffa. :)
när vi va klara så drack vi lite kaffe :) Och så åkte pappa och jag fixade lite här hemma, sen åkte jag med. :)
När jag kom fram va dom dock klara för att åka, det snöade på som tusan värsta stormen, så vi åkte till Sävja och började bära in, fick bärhjälp av grannen med, det var snällt. :)
Fixade iordning och gjorde det hem trevligt. Fick upp soffan och in kanaler, och sådär. Grannen bjöd oss på kaffe med, och en festis till Amanda :) Väldigt snällt.
Vi pratade en stund till, och sen åkte jag och Natta hemåt, pappa med.
Släppte av Natta hos henne, och sen åkte jag ut till mamma och pappa, lämnade av lite reklam som dom kan elda. Och sen bar det av hemåt.
Pratade med Linda på vägen hem, kom hem, började städa av här hemma. fixa iordning med soffan och bordet och sådär. Tvättade överdraget och överdraget på kuddarna. Sen lagade jag lite mat, vart köttfärssås och spagetti. :)
Kollade på film, och laddade upp filmklipp på face. Pratade lite med folk på face :)
Sen kikade jag på film igen. :) Började kika om på Twilight triologin, tittar på första filmen nu, inte så jätte långt kvar på den. :) Ska kika på dom andra med hade jag tänkt, sen blir det sängen. Ska duscha med :)
'
Goodbye, and Goodnight !

Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback