kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

Ons 15, Tors 16, Fre 17, Lör 18, Sön 19, Mån 20 & Tis 21 September 2010






Onsdag 15 September 2010;



Uppe med tuppen idag, eller kanske innan ;)
Jobb stod på schemat, med start kl.7.
Gick motvilligt upp, klädde på mig, tog mediciner och sådär, sen kleta jag på mascara, och gjorde mig klar.
Sen gick jag ut i kylan och åkte till jobbet.


Kom till jobbet, drack lite kaffe sen satte arbetet igång, nonstop tills man fick gå på rast en sväng, äta lite lunch och röka lite :)
Sen på't igen bara, och allt gick jätte bra :)
Fick dock vara själv ett tag, men det klarade jag galant :)

Men skönt att få sluta efter en dag med hårt arbete. Efter jobbet så åkte jag ut till Kölinge, hälsade på mamma en stund, sen hälsa på Thomp som klippte gräsmattan när jag kom.
Pappa kom hem han med, och kikade på min bil lite, har fått väldigt långa repor på ena sidan, inte djupa men dom syns, och pappa sa att det såg ut som repor som blir om man kör för nära buskar, men jag har då inte varit inne i buskarna och kört, så det måste va något annat.
Sen bjöd mamma på lite mat, och kaffet fick jag hos the neighbours :)

Busade lite med Maya, och mös lite allmänt :)
Vi kikade på Idol, och jag "gosade" lite med "Fjodor", kände lite på honom där inne i magen, han hade nog lite halvgymnastik för sig tror jag, men vi kände vart rumpan va och vart huvudet va, och såg man formen på magen så hade vi rätt, ;)
Han låg iaf och boxade lite på kissblåsan, tyckte hans kära mamma, :)
Men det va mys att "känna" lite på honom, nu vill man ju bara att han kommer ut, så man får gosa lite på riktigt.
Och ja, jag står fast vid att det är en Han ! :D   Det kan mycket möjligt vara fel, men hittills så har jag inte haft fel, så det är en liten grabb där inne :D  Kom ut nu ! :D

Vi skrattade och hade trevligt. Men klockan vart mycket och det va dags att röra sig hemåt.
Kom hem, kikade Face en sväng, sen vart det sängen.

Goodbye, and Goodnight !




Torsdag 16 September 2010;

Fick iaf sovmorgon idag, väldigt behagligt måste jag säga :)
Kikade lite på tv, tog mediciner och gjorde mig iordning, och så åkte jag till jobbet.
Hade bara städet idag, men ändå jobb :)

Vinkade lite till Stephan när jag åkte förbi där han stod och jobbade, eller vad han gjorde :P
Sen in och drog fram min lilla städvagn, och det gick bra som vanligt, med min musik i öronen så går det hur bra som helst ! :D

Efter städet fick jag mig en massage, vilket var väldigt skönt :)
Sen åkte jag ut till Kölinge, lekte lite med Carro och Maya, i regnet. :P Fast vi va ju inomhus då :)
Jag och Mays hade kul som vanligt, medans Carro fixade med maten och sådär.

Vart bjuden på mat, och busade lite med Mays. Sen vart det lite mys i soffan, innan det va dags för lillbus att lägga sig. Då började vi bära in lite grejer från Thomps firmabil, och rensade lite grann, för att jag och Thomp skulle lägga lite golv, ett nytt yrke för mig kanske, för duktig va jag :D Eller ja, vi va jätte duktiga ! :D

Vi höll på ett tag, men sen vart klockan en del, så vi satte oss och kikade på Idol som vi spelat in för att kika på när vi lagt lite golv. :)
Kollade på det, men sen var det dags att röra sig hemåt. Kom hem, kollade Face, sen hoppade jag in i duschen och sen vart det sängen. :)

Goodbye, and Goodnight !




Fredag 17 September 2010;

Uppe med tuppen idag igen, schemat visade jobb kl.7.
Gick upp, frös lite, klädde på mig, tog mediciner, och det vanligt, gjorde mig klar. Gick ut i kylan, fick skrapa(!) rutan, framrutan, hah ! Otroligt, och deprimerande !
Åkte iaf mot jobbet, kom dit, drack kaffe och satte igång med arbetet ! :)
Och det gick bra, dagen gick ganska fort, men skönt för då vet man att man gör något hela tiden :)
Fick sluta, på golvet iaf, kl.13. Och då fick jag mig en otroligt skön massage, ryggen känns som ny efteråt. Sen tog jag mig en liten rökpaus, sen in och förtsätta någon timme till, med städet :)

Gick av städet kl.15, åkte då hem. Kollade Face lite grann, grattade Victoria och Tobias, till deras lilla prins som kom 3½ vecka för tidigt ! :D Grattis igen ! <3
Sen vart det en powernap, oerhört skönt !
Vaknade igen nån timme efter, Face igen, och såg fram emot min lediga helg, efter att ha jobbat 3 helger på raken.
Lagade lite mat och sådär. Pratade med min kära Tant, och bestämde att vi skulle busa lite grann lite senare :) Kände att jag behövde det. Så, så vart det.
Åt upp maten, gjorde mig klar och sådär. Sen rullade jag in mot staden :)
Kom in på rekordtid, haha, nejrå, men nästan. Kom iaf före Tant, HAH ! :D
Pratade en sväng med Anders när jag kom fram, och väntade på segaste Tant.
När hon väl kom, så pratade vi ett tag, sen vart det ett varv på stan. Hade massa skoj ! :D

Pratade med Bus med, :)  Och så åkte jag förbi Muppen med, och busade lite med honom. :)
Vart kvar där. Trevligt, han är ju en ras för sig, men kul är det. :)

Somnade där någongång på natten.

Goodbye, and Goodnight !





Lördag 18 September 2010;

Vaknade där på morgonen, men tog mig en liten sovmorgon och sov ett tag till, väldigt skönt måste jag säga :)
Vaknade till, och gick upp, pratade med Muppen lite, och fixade lite. Han höll på med köket, borrade och hade sig.
Men fint börjar det bli, :) Kollade på när han höll på där, va ute och rökte lite, kollade på det otroligt vackra vädret vi hade, regn regn regn, exakt överallt, inte så nice.

Åkte hemåt där mot eftermiddagen, kom hem, kollade Face och sådär. :)
Tog en liten stödvila. :)  Kikade på film, kikade efter lite nya filmer.
Lyssnade på lite musik, och fixade lite ny sådan med :)

Frös en del, så det vart till och tända ungefär sådär 50 ljus, och efter nån timme så hade jag fått upp tempen till bekväma 24 grader.
Vart en mysig hemma kväll för mig själv, fast lite sällskap hade ju då inte skadat men ja :)
Kollade på Shan the man Atci med, älska Blattefierad, och ja en av han shower heter så, :) Skrattar halvt ihjäl mig varje gång :D


Men efter allt tv tittande så vart jag trött i ögonen, så det vart till å krypa ner i sängen under sköna täcket.

Goodbye, and Goodnight !




Söndag 19 September 2010;

Sovmorgon idag med, oerhört skönt att få vara ledig ! :D Älskart !

Låg kvar i sängen ett tag och kikade på tv, men gick upp när det börja knipa lite :P
Kollade Face, skickade iväg ett grattis sms till Carro som fyller år idag ! :D

Pratade lite med folk på msn, och sådär. Och skrev självklart ett grattis inlägg till Carro på Face med :D
Tog det mest lugnt och kikade på tv, och film och sådär resten av dagen.

Fick mess från Stephan, som frågade om jag ville komma in till stan och bada på fyrishov med dom, men som sagt så har jag inte råd med så mkt roligt den här månaden, så det gick inte. Men vi messade iaf. :)


Satt på Face rätt mycket. "Jag saknar inte dig, jag saknar personen du brukar vara när det bara är du och jag."

Vart lite känslomässig där mot kvällen, :)

Lyssnade på musik och bara va :)

"Jag blir aldrig svartsjuk när jag ser mina ex med nya dejter, för mina föräldrar lärde mig att man ska ge sina begagnade leksaker till mindre lyckligt lottademänniskor ;)" För så är det ju ;)

Haha, klockren ju ! :D Kunde inte stämma bättre tror jag, haha ja lite skadeglädje är det ju, för jag vet, JAG VET ! ;P
Haha, fick reda på en lite skrattretande sak med, haha ! Jag skrattar idaaaaag... ;)

Men ja, fick för mig att bädda rent i sängen där mot kvällen, tvättade gjorde jag med under kvällen, duschade gjorde jag med, haha, hann med mycket under kvällen där :) Men det är ju så skönt att lägga sig i en renbäddad säng när man har duschat ! :D

Så det vart sängen där, och skönt var det ! :D
Jobb imorn igen, :D

Goodbye, and Goodnight !




Måndag 20 September 2010;

Klockan ringde, snoozade lite, gick upp, gjorde mig iordning, tog mediciner, och allt sånt :)
Åkte mot jobbet, fick skrapa(!) rutan idag igen, :O Hallå, neej ge mig sommar igen ! ;(

Kom iaf till jobbet, messade med Stephan, drack kaffe och så började det :)
Gick alldeles kanoners idag med :D  Skönt att man har så många bra arbetskamrater, och vilken tur att man trivs på jobbet ! :D
Dagen gick rätt fort, fick sluta på golvet, gick ner en våning och körde lite städ. :)
Skoj skoj, man ska kunna skratta på arbetstid har jag hört, och det gör jag nog varje dag ! :D

Efter jobbet träffade jag Stephan en stund :) Pratade och sådär, skönt och varmt väder hade vi med :)
Han åkte efter att vi pratat ungefär en timme, :) Och jag åkte hemåt jag med.
Lagade lite mat, och messade lite med Stephan, :)

Skrev ett grattis inlägg till Anki och Johan som fått prins numemr två idag :) Rackarns söt liten sak :D

Kikade lite på andra saker på Face :) Lyssnade lite på musik med.

"I wont give up, till it's over.
If it takes you forever, I want you to know.
That if you fall, stumble down,
I'll pick you up off the ground.
If you lose faith in you,
I'll give you strength to pull through.
Tell me you won't give up cause I'll be waiting if you fall.
Oh you know I'll be there for you."

Kollade på film med, Twilight Eclipse :D Loved it ! Väntar väl på 4e filmen nu då, med det slutet så vet man att det kommer ännu en :D
Messade med Stephan med.

Lyssnade på lite musik efter filmer och så, har förälskat mig i en låt, med Rascal Flatts, :) En låt som Sebastian Krantz sjöng på uttagningen till Idol, och jag var tok kär :D
Älskar den :)




Underbart ! :D

Men sen vart det sängen, lagom trött :)

Goodbye, and Goodnight !





Tisdag 21 September 2010;

Fick mig en liten sovmorgon idag :) Behöver inte vara på jobbet förns kl.12 :)
Kollade på Våra bästa på där på morgonen, gjorde mig klar, och sen vart det lite frukost och sen bar det av till jobbet :) Vinkade lite till Stephan, som idag stod i korsningen när man svänger in till Gåvsta.
Mina 3 h på jobbet vart helt plötsligt 6 h :) Men det gick bra ändå :D

Lite mör i armar och rygg efter allt städande bara :) men med musiken i öronen så funkade allt :)

Efter jobbet, så åkte jag till syster yster, drack kaffe, och pratade massa. :)
Sen vart det hemåt, slog igång tvn, kollade lite på Idol. Face vart det med. Messade med Stephan.
Pratade med Tant på msn lite, laddade ner massa ny musik :) Pratade med Tant i telefon, rökte lite. Brännde ut nya skivan, pratade mer. Skrattade massor ! :D <3

Och nu har jag skrivit massa blogg med. Och nu är jag trött i ögonen, så nu blir det minsann sängen :)
Jobb väntar imorn med ! :D

Goodbye, and Goodnight !


Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback