kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 0 gånger

8 & 9 Juli

Heey !

Det kommer nog bli ett långt inlägg idag, för det har precis varit en dag som jag har fruktat, sen det hände, den dagen för 10 år sen. En dag jag helst vill glömma, som jag helst bara vill ska försvinna. Och då jag vill gömma mig i ett hörn någonstans och bara glömma allt runtomkring, sitta själv och bara låta tårarna komma.
För den dagen förlorade jag en person som stod mig nära, en person som jag inte ville skulle försvinna.
Jag önskar bara att jag kunde dra tillbaka tiden. Hur hade livet sett ut då ?




8 Juli;

Happy birthday Nathalie !
Min lillasyster fyller år idag, 20 år blir hon, hela 20 år ! :)
Tiden går fort ibland tycker jag, man blir så vuxen på något sätt.
Alla växer upp och blir något. :)

Natta sov ju hos mig, och hon väckte mig vid 11 tiden, och så pratade vi lite kollade på tv, och så :)
Sen rullade vi ut till Kölinge, och fikade lite, åt lite tårta och drack kaffe :)
Carro och Maya kom över en sväng och vi pratade med dom, och mös lite med Mays.
Amanda och Helena var över dom med, och Amanda lekte lite med Maya :)
Sen var det dags för mig att åka till jobbet, så Helena och Amanda åkte med mig, så att dom kom hem.
Släppte av dom och sen rullade jag vidare till jobbet. Och det gick ju bra som vanligt :)
Slutade 20 (!) och det är inte alltid man gör det heller :P

Ringde Natta när jag kom ut till parkeringen, och så åkte jag ut dit igen :)
Pratade lite med dom, och pappa var hemma han med :)
Sen gick jag över till Thomp och Carro, pratade lite och kikade på det nya köket som kom upp då :)
Fredde var där och hjälpte till, och då var ju självklart Udda där med :)
Maya låg och sov, eller ja, hon skulle sova men det var inte så lätt för na när det var så mkt oljud där inne. :P

Och köket blir nog jätte fint, det är ju inte klar ännu, men som det ser ut nu så äre fint. :) Och finare blir det.
Pratade lite mer med Carro och kikade lite på tv, och helt plötsligt så skulle Fredde och Thomp in till stan och ut på krogen, så ja, jag min stackare fick ju köra dom :P
Dom duschade och böt om, sen rullade vi in till stan, och ja, jag lovar det var som himlen öppnade sig.
Det öste ner, fyy vad det regnade.
Vattensamlingar på vägen, och med mina breda däck så blir det ju lätt att man får vattenplaning, uscha !
Fick det en gång på vägen in, men det gick bra, och man spårar så mkt på den där vägen, där är mina breda däck också ett problem.
Men det gick bra iaf. :)

Släppte av dom på flurran, och så åkte jag till Select, och träffade Jocke, som jag inte har träffat på ett bra tag.
Det var trevligt, vi käkade lite och pratade. Och så ringde Thomp bara, mitt i allt.
Och jag vart lite förvånad, tänkte, ska dom hem redan, har ju typ nyligen släppt av dom ju.
Men han undrade bara om jag hade lust att hämta dom på BJ och köra dom til Etage istället, för flurran hade tydligen stängt.
Men dom fixade taxi istället. Och skulle höra av sig när dom ville hem.

Pratade lite mer med Jocke och bara umgicks. Det var trevligt. :)

Och så vare dags för dom att åka hem, för chaffisen började bli trött..
Så jag vart ensam kvar, så jag lyssnade lite på musik och halvsov lite tills dom ringde.
Då var det dags att åka hem. Så åkte in och hämtade upp dom.
Och då var Wallen med också.
Destination Max sa Thomp, men då sa jag att Max stänger kl.2 på vardagar, och så vart det lite tjafs om det, men sen bestämde dom sig för att vi skulle ta Donken istället.
Och vi åkte dit, och regna gjorde det fortfarande som satan, uscha !

Dom beställde mat, och jag satt och halvskämdes lite :P haha !
Jäkla fyllon alltså :P

Ska slänga upp en bild på Thomps mat, och observera att det var bara hans mat;
(+ Pommes och chilicheese)



Efter att dom hade käkat så åkte vi hemåt. :)
Thomp somnade som vanligt i baksätet, och Fredde satt i fram och halvsov han med.
Släppte av som och sen rullade jag hem till Gimo, och det regnade fortfarande.
Gick och la mig på en gång, och somnade ganska fort. Klockan stod på 11.00, jag var hemma ca 03.45.

Goodnight !








9 Juli;


Klockan ringde och jag gick upp, fixade med det jag skulle slängde ner kläder i tvättpåsen, och så gick jag ner till tvättis, det var min tvättdag.
Slängde in allt i maskinerna och så ställde jag klockan så jag visste när jag skulle ner igen och byta maskiner. :)
Gick upp till lägenheten igen, kikade lite på tv, och kikade lite saker på datorn.
Plockade undan lite här hemma, och så.
Sen var det dags att gå ner i tvättis igen, böt maskiner och hängde in saker i torkskåpet, ställde klockan igen.
När jag kom tillbaka till lägenheten så gick jag in på 6:ans hemsida och kikade på Paradise Hotel avsnitten från igår, och väntade på att få gå ner till tvättis igen och hämta upp min tvätt.
Pratade med Linda med, stackarn har blivit sjuk. Hon hade feber och grejer, så hon kunde inte jobba i natt eller imorn natt.
Skulle åka förbi där innan jag åkte till jobbet och hämta ett larm som hon råkade få med sig imorse när hon gick av.

Fixade med min tvätt och gjorde mig iordning så åkte jag till henne och hämtade larmet, och pratade lite, stackarn såg inte kry ut alls. Hoppas att det blir bättre snart.
Sen vidare till jobbet. Och det gick bra idag med, går nog bra för det mesta bara det inte händer något så går det jätte bra :)

Slutade 21 idag, och pratade lite med nattarna innan jag åkte hem, i regnet :P
Kom hem, och fixade med tvätten direkt, vek den och la in i garderoben. Sen satte jag min vid datorn, och kikade lite.
Pratade med E med, han va inte så glad. Försökte prata med honom iaf, vet inte om jag lyckades så bra, men får hoppas på det. Får se när vi ses och så. Umgås lite bara och prata lite.
Och hoppas på att det mesta löser sig, och han vet att jag finns där, och att jag bryr mig.
Det kommer jag alltid att göra.







Till minne av Björn Lidén !




Idag är även en väldigt tråkig dag för mig, en dag som jag helst vill glömma, som sagt.
Dagen då B togs ifrån mig, fast för 10 år sen. 10 år, det har gått fort. Alldeles för fort.
Men ändå känns det som att det var igår jag såg dig framför mig, som att det var igår jag fick en kram.
Det känns om att det var igår vi firade Nattat 10 års dag, och bara mådde bra.
Men det är ju inte så, det är 10 år sen nu. Du lämnade mig för 10 år sen.
Faen vad jag saknar dig B, saknaden försvinner aldrig, minnena med dig kommer alltid att finnas kvar.
Och alla minnen vi har, kvällarna på minigolf banan, det var alltid lika kul. :)
Ålandsbåten, Grönan, Skansen, Sthlm överhuvudtaget, jag saknar allt det där.
Alla säger att allt var så lätt när man var liten, men för en 11 åring så var det som hände den dagen inte lätt alls.
Det var nog det värsta jag har varit med om. Och om jag kunde så skulle jag dra tillbaka tiden.
Och säga att vi inte alls skulle åka och bada, vi kunde lika gärna cykla, då hade det aldrig hänt.
Olyckan jagade mig i mardrömmarna varje dag i 3 års tid, jag kunde vakna upp kallsvettig och bara skrika ut tårarna.
Allt spelades upp i mitt huvud som ett band på replay. Jag minns fortfarande den dagen, precis som om det vore igår.
Allt bara rasade på en dag, allt som en gång var så bra, var helt plötsligt inte bra alls.
Vissa dagar önskade jag att det var jag som fick försvinna, istället för B. Allt hade väl blivit bättre då kan jag tänka mig.
Man slapp känna allt som man gör nu, så här 10 år senare. ='/

Ville egentligen åka till graven idag, men som jag jobbar så går det inte.
Men när jag åker så ska jag ta med mig blommor och tända ljus för dig vännen, min ängel !
Jag saknar dig så oerhört mkt, och jag älskar dig !
Vi ses snart min ängel, vila i frid !

27 Januari 1960 - 9 Juli 1999

Du är älskad och saknad !

Comments
DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback