kategoriserad i ♥ Allt och inget, inlägget är kommenterat 1 gånger

29 & 30 Juni

Heey !

Jag vet, förlåt, jag är lite dålig på att uppdatera, och det märker jag med, för det sjunker lite i läsare, inte bra inte bra. Fy på mig, slag på fingrarna ! :P
Men nu så, ska försöka få ihop två dagars nu :)




29 Juni;


Jaopp, vaknade av att Carro ringde, hon var på väg från jobbet då, jag var lite trött efter mina låånga timmar vaken.
Men gick upp och så fixade jag det sista, packade ner handduk och så. Sen åkte jag till Alunda, stannade på ICA och handlade lite, korv och bröd och sånt där :)
Sen rullade jag ut till Kölinge och möttes av en glad liten trollunge, och Carro :)
Hon bar in maten och jag satte mig ute med Mays, sen hoppade vi i poolen, varmt och skönt vare i den med, 28 grader ! :D
Och solen låg på, och så blåste det inte så mkt, så det va ju skönt att bada. Och det tyckte Mays med :)
Vi plaskade ett bra tag, sen var det dags att gå in och laga lite mat, så vi kokade korven och bar ut allt annat på en bricka så satt vi ute och åt sen, mumma ! :)
Och efter maten vart det poolen igen, och lite solning :) Väldigt mys !
Det var 28 grader i poolen :)
Thomp kom hem efter ett tag med, och självklart hamnade man helt under vatten även fast man inte hade planerat det, men ja, är Thomp med så blir det så. Är glad att han inte kastade i mig bara :P haha !
Vi drack lite kaffe och pratade och bara mös sådär allmänt :)
Sen vare dags att åka hem, :)

När jag kom hem så satte jag mig i soffan och tog det lugnt och kikade lite på tv, samt satt lite vid datorn.
Pratade lite med en person på msn, och det slutade med att jag fick sovsällskap, men bara sovsällskap, inget annat ni som tror massa så fort jag säger sovsällskap. Men vart var det, och så vart jag urputtad min egen säng, :P
Men ja, sånt ska väl hända det åå :P


Heeysåålängee !






30 Juni;

Yees, alla autogiron dras idag, får se hur mkt man har kvar efter det. :P
Somnade väl runt 5-6 på morgonen, och vaknade till liv kl.14 typ. Upp och varmt var det, fyysatan !
Men ändå, fixade lite här hemma, packade ner lite badkläder och böt om och så vidare, sen ringde jag Carro, hon hade visst glömt bort mig :P haha
Pratade med Linda med :)

Sen vare dags att rulla mot Kölinge, släppte av J i Alunda, och så rullade jag vidare. :)
Kom fram till Kölinge, och då möttes jag av trollungen igen, :)
Carro hade ett mission som vanligt till oss :P
Vi skulle städa ur Ragnars bur :P Men det skulle vi göra lite senare, vi skulle bada och så först.
Vattnet var inte lika varmt idag, idag vare bara :P 27 grader, men jag tyckte att det var skönt, och det tyckte Maya med, men inte Carro, men hon kände sig lite konstig efter dagen på jobbet.
Men tror att hon hade lite vätskebrist, så det löste sig efter ett tag.
Men det blåste lite idag, så ställde man sig upp i poolen så frös man ju för att det blåste, men så länge man var i vattnet så var det skönt  :)
Idag slapp jag iaf vara helt under vatten, huvudet fick vara relativt torrt, för idag badade inte Thomp :P
Lika bra det ! :P

Vi gick upp efter ett tag och så lagade vi lite mat, och medans pastan kokade och sådär, så skulle vi städa ur Ragges bur, Ragge är en liten hamster. :)
Det var ju inte det lättaste med alla ställningar och alla rör och allt sånt som fanns i den där buren, men det gick efter ett tag. Och han fick en ren bur lillen :)
Sen fixade vi med maten, jag hackade upp vitkålen och korven medans Carro fixade morötterna och pastan, vi gjorde en lite rolig pastasallad, :) med vitkål, morötter och apelsin, ja, apelsin, och det var faktiskt gott. Och så gjorde vi en egen sås med, och det var faktiskt väldans gott ! :D
Och mätta vart vi med :)

Vi badade lite till efter maten, men vi drack lite kaffe först. :) Och Mays tyckte det var kul, och jag tyckte att det var lite skoj, men var inte i lika länge den här gången. Inte Maya heller, det var lite kallt att kliva upp ur poolen med, uscha, men med en handduk så blev det så mkt bättre.
Satte os vid bordet och pratade lite och mös. :)
Natta var också över en sväng, och vi pratade lite om karlar, som jag har sagt förr, är lite, eller ganska mkt dumma i huvudet, och dom är ju svin. Och det fick vi svart på vitt idag med. Uscha !
Sen vare dags för Maya att hoppa i säng, och efter det så pratade vi lite till, och sen skulle Carro in och ta kväll, duscha och sen lägga sig. :)

Så jag och Natta åkte in till Uppsala en sväng, träffade Jocke, stod och pratade ett tag.
Och sen vart jag lite trött, så vi åkte hem, släppte av Natta i Kölinge och sen rullade jag hem till Gimo.
Och usch, det hände en lite mindre rolig grej när jag var på väg, på 288, hade passerat EWE-möbler när jag hör en hög smäll ifrån bakre delen av bilen, jag hade kört på något, men vad visste jag inte, för såg inget alls.
Så jag vände och så kikade jag på bilen, och kollade upp vad det va för något, det var en katt, usch, jag mådde lite dåligt där. :(
Men den dog på engång så det var ju ingen fara så, så att han/hon inte led tänkte jag. Och när jag skulle åka igen,så körde en annan bil också över den, usch.
Och senare på vägen så höll jag på att köra på ett rådjur med, usch inte min dag alls.
Men är "glad" att det var en katt och ingen grävling eller rådjur, eller nå sånt, även fast det låter hemskt.
Första djuret jag kör på med, och så var det en katt. :(

Kom till Gimo efter en stund iaf, stannade och pratade lite med Linda med. Och sen rullade jag hem hit, kikade lite på tv, och satt lite vid datorn.
Och nu skriver jag blogg :P
Ska väl krypa i säng nu, ska till Uppsala med Linda imorn och fixa lite grejer :)


Goodnight !


Comments
Isabelle säger:

vem fick du som sovsällskap då (;

Skriven: - Hemsida: http://amnellisabelle.blogg.se/

DITT NAMN:

E-MAIL: (BETWEEN YOU AND ME)

URL/BLOGG:

KOMMENTAR:



Trackback